|
|
||||
|
||||
Jaha, resan beställd....
Beställde nästa års resa i söndags Två veckor from. 18/6 finns vi på Rhodos Kan inte få nog av denna ö (och staden) Jag får med mig gubben nästa år igen det blir min nionde resa dit. Femte gången som jag/vi bor på Annapolis, bra personal, god mat och familjär stämning. Irene |
|
||||
|
||||
Sv: Jaha, resan beställd....
Rhodos måste jag åka till igen en dag
|
|
||||
|
||||
Det tycker jag absolut att du ska göra. Trots att en hel del tycker det är lite "fult" att åka dit på charter, så finns det mycket att se där.
Irene |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji med 2 veckor kvar till Kreta |
|
||||
|
||||
Citat:
Var där runt 2000 och bodde i stan längst ut mot udden. Perfekt när man ville bada i havet. Perfekt när man skulle ut på stan och käka eller vad man nu ville göra. Centrum var avstängt för trafik i stort sett. Mycket att kolla runt på i stan med borgen, gamla stan, amfiteatern, bohålor osv.... och så kan man åka vidare till något annat trevligt ställe också om man vill. Lindos tex. och Anthony Quinn bay minns jag gott och väl men det var många fina ställen. Moppe, bil eller buss, inga problem. En dag står jag där igen med resväskan |
|
|||
|
|||
Rhodos blev min inspiration och orsaken till min kärlek till alla grekiska öar.
Det är nu 40 år sedan jag besökte denna ö-pärla för första gången och jag var då 16 år. Jag sa till min mor: Detta landet gillar jag så hit vill jag återvända om och om igen. Här är det så "fint" och allt känns så spännande! Fjärilsdalen och vackra Lindos... Mandraki hamnens puls och gamla stans sköna gränder. Monte Smiths bergens diskotekliv.. och Falirakis. Många slags stränder. Har nu inte varit på Rhodos sen i slutet av 80 -talet. Blir sugen på ett återseende. Kommer jag att känna igen mig tro? Rhodos är alltid "fint" i mitt minne! Marja |
|
|||
|
|||
Härligt Irene att det blir en resa för dig och gubben och att Ni får bo på ditt favorithotell. Vi förstod ju när vi hälsade på där tillsammans med dig att Ni är goda vänner med dom som jobbar där och dom verkade ju jättetrevliga. Rhodos kan ALDRIG bli fel och det är härligt att ha något att se fram emot.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Ändrade vår resa till den 22 juni, det var MYCKET bättre flygtider då
Beställde nedräknare idag av Janne/Camilla, så snart kan jag se hur långt det är kvar Jo Margaretha, jag är god vän till ett par stycken som jobbar där nere, även via FB Irene |
|
||||
|
||||
Citat:
Hej Irene Ha Den Bästaste av resor ,jag har då varit och " förberett " litet innan din/ eran ankomst Kramar Torhildur |
|
||||
|
||||
DET låter bra
|
|
||||
|
||||
Tack Janne.
NU står nedräknaren på 167 dagar Irene |
|
||||
|
||||
Det är beroendeframkallande att besök Rhodos...fyra besök gjorda blir säkert fler / Irene
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|