|
|
|||
|
|||
Hotell Alexis Parga stad
Hallå!
Har funderingar på att åka till Parga o har tittat på hotell Alexis. Finns det nån som bott där? Tar gärna emot annan bra info om parga. Har endast besökt öar i grekiska övärlden o där Samos o Pythagorion är favoriten. Tror ni det kommer passa oss? Mvh Neta |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Alexis Parga stad
Citat:
Parga kommer säkert att passa er jättebra om ni gillar Phytagorion. Fina gränder och mycket trappor! Valtosstranden är lång och fin och det är vackra omgivningar. Vi bodde på Alexis de två första veckorna i juli 2011. Enkelt men ok studios, men se till att boka balkong. Terasserna har full insyn för alla som kommer uppför trappan. Det står att det är 350 m till stranden och det stämmer nog, men det är en mördarbacke upp därifrån! Paret som hade hotellet var snabba att ta bra betalt för allt extra som AC, förvaringsbox och sen utcheckning. Annars var de trevliga och hjälpsamma. Läget var bra för kvällspromenaden ner till stan. Då följer man bara vägen till vänster när man kommer ut och går mot borgen och sen till vänster nerför trappan med alla butiker. Närmaste minimarket låg en bit bort, nästan framme trappan. Åker gärna tillbaka till Parga någon gång, men tänker då inte bo så högt upp. Men ni kanske har bra kondis? Katitzi |
|
||||
|
||||
Du kommer inte att ångra dej Parga är sååå fint Kolla på Villa Letitza Airtours har det hotellet perfekt läge ovanför Krioneri beach gå in på min sida och se albumet från Parga där ser du utsikten från hotellet Trevlig resa
|
|
||||
|
||||
Jag var nöjd med hotell Alexia. Visst var det en brant backe ner till stranden. Och en backe ner till hamnen. Men det var inga problem. Och jag är inte vältränad - promenerar till garaget. Jag tycker personligen att Parga är mysigare än Pythagorion. Men smaken är som bekant ...
Hälsningar Sjöborren. |
|
|||
|
|||
Tack för era svar! Ska nu bara försöka övertyga min man om detta!
|
|
||||
|
||||
Hej
Har inte bott på Alexis, men vet var det ligger. Det kan ju bli lite vristträning om man bor där eller på Valtossidan öht, men det är ju nyttigt. Vi har alltid åkt med Airtours till Parga (pga bra flygtider) och kan varmt rekommendera de flesta av deras hotell t.ex Villa Andreas, Dracos, Villa Coralli. (dock ej Donatos) Hoppas ni får det trevligt! (åker själv ner i Juni) |
|
||||
|
||||
Jeg har ikke bodd på Alexis eller i Valtos-området - bare øst for Krioneri-stranden. Jeg liker den delen av Parga best, da det er sentralt, men rolig (stille), og jeg slipper lange, bratte bakker.
Jeg ferierte i Pythagorion i fjor sommer (bodde øverst oppe i landsbyen!), og syntes det var både vakkert og veldig hyggelig der. Parga er større og enda vakrere enn Pythagorion, og er mitt favorittsted av de jeg har besøkt i Hellas. Hvis dere reiser i siste halvdel av juli eller i august, vær forberedt på at det er MANGE turister der, og det blir veldig trangt i de små gatene i sentrum om kvelden. Dere kan fint unngå trengselen ved å spise på en av de gode restaurantene øverst i byen hvis dere bor på Alexis. Én fordel med Parga fremfor Pythagorion er at det mer liv og røre om kvelden i havneområdet, uten at det er bråkete og plagsomt. Jeg syntes nemlig at det var litt stille i Pythagorion om kveldene. Dere er nok vant med de gode restaurantene i Pythagorion. I Parga er det enda flere! Jeg tror dere vil like dere i Parga, men kanskje dere skulle vurdere å bo i byen istedenfor ved Valtos-stranden? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|