|
|
|||
|
|||
Nu var det dags igen
ÄNTLIGEN - nu bär det av till Parga igen. Det var så himla länge sedan jag var där så jag har glömt bort när, minst 2 år. Fast man kan nog kolla historiken på forumet. Trist nog är sonen utbytt men kul värre till bästa väninnan.
Det blir samma gamla rum på supertrevliga Hotel Angela. I år så ska jag slå på stort och hyra bil. Tack vare bilen som kommer jag kunna åka till den sista vita fläcken på kartan där jag inte har varit, våtmarken som ligger på norra sidan om vägen ner till Parga från stora vägen. Hoppas på att djur o kräl-livet är lika stort som jag tidigare har hört att det är. Blir nog också många turer i omnejden då det är väninnans första resa till Parga. En utflykt till Glikí är aldrig fel. birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Nu var det dags igen
För mig och dottern blir det första gången till Parga. Skönt att än en gång få bekräftat att vi valt rätt hotell. "Bara" 128 dagar kvar!
|
|
|||
|
|||
Så härligt Wardakis med en Greklandsresa igen....det blir säkert jättemysigt.
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag hoppas det Lissi! Kul med något nytt!
|
|
|||
|
|||
Parga är mysigt....lite Chaniakänsla, fast backigare. Omgivningarna är också trevliga. det är faktiskt ö-känsla fast på fastlandet.
Lissi |
|
|||
|
|||
Såg att någon kallade Golfo för turistfälla. De kanske är lite familjära gällande notan och en del gäster har känt sig lurade. Men jag och sonen har ätit där sedan 1996 och gillar stället just därför de är så vänliga och familjära så min son alltid har känt sig trygg att gå dit samt att "mamma restaurang" tillagar så himla god mat. Då vi mestadels äter våra luncher där så går vi bara in i köket och pekar på vad vi vill ha då allt inte står på menyn. Jag har aldrig känt mig lurad på notan, ibland så kanske det är en euro för mycket, men ibland så har det varit 1-2 för lite så det har jämnat ut sig. Gällande matställen som vi går på är: Golfo, Sakis, Tango bar på Valtos och pizzerian längs ut på piren. Visst händer det att vi provar på andra restauranger. Tog den första på höger sida (från Angelahållet) som är en trappa upp och den var bra, sedan tog vi nästa och då var keftedeserna från Lidl med burktomater . En annan bra taverna är Babis taverna i Agia Kyriaki, men den ligger vid vägen och är svårnådd om man inte har bil/moped, den ligger precis där bortre vägen från Lichnos-stranden når stora vägen.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|