|
|
||||
|
||||
Nu är det nära ...
Jag har lagt den nystrukna kalimeratröjan överst i resväskan. Trots att den tappat formen, är solblekt och har en och annan olivoljefläck, kan jag inte förmå kasta den. Jag minns då jag för ett antal år sedan köpte den och tänkte: undrar hur många kalimeratröjor jag kommer att möta på mina resor. Jag kan nu berätta att jag aldrig, mött någon med kalimeratröja - förutom min man.
Om knappt fjorton timmar hoppas jag få gå ombord på planet som ska ta oss ner till Rhodos. Och eftersom Sea Star som skulle ta oss vidare till Tilos ännu inte börjat gå, får vi vänta till måndagen och åka med Diagora. Ha en riktigt skön påsk alla kalimera-vänner Hälsningar! Sjöborren som nu funderar: Inte kan det väl vara jag som tappat formen ... |
|
||||
|
||||
Sv: Nu är det nära ...
Nu kommer enda orosmomentet inför resan, nämligen viktkontrollen. Tack och lov inte min! Inför varje resa säger jag till mig själv: ta inte med så mycket kläder. Lyssnar jag på min inre, kloka, röst ... Nej!
Då min man med en grimas lyfter väskan blundar jag och ber en tyst bön: låt den inte vara överviktig. Men inser snabbt att jag inte blivit bönhörd. Som alltid undrar han vad jag har som väger så mycket. Jag öppnar väskan och pekar på några tunikor och långbyxor. - Tunikan är så tunn att den inte väger mer än en tepåse säger jag. Han pekar på högen av tröjor. - Eftersom tunikan är så tunn, måste jag ha linne under eller kofta över säger jag innan han hinner öppna munnen. Snabbt inser jag att jag håller en dåres försvarstal. Om tunikan väger som en tepåse, ser den där ICA-kassen ut att väga som berget Ida. Han pekar på en vit kasse som tornar upp sig bland sommarplaggen. - Ost, kaffe, kaviar, bredgott. Du vet att det är en del påskpresenter också säger jag och fortsätter: påskägg, blåbärssylt, lingonsylt, hallonmarmelad ... To be contineud ... |
|
||||
|
||||
Paris från hotell honeymoon brukar ha en kalimeratröja på sig när han jagar gäster i hamnen på Santorini.
|
|
|||
|
|||
Så underbart att vara på väg till Tilos
Är jag avundsjuk? Inte alls Ha det jättegott och njut av varje stund Ylva |
|
|||
|
|||
Ha det så härligt på Tilos! Du kan väl meddela hur det är med bankomaten och när Sea star ska börja gå. Njut av glass, värme, vandringar o allt annat underbart på ön. Jag åker ner den 25maj, längtar!
Jag köper alltid lite extra vikt när jag bokar resan, känns skönt att slippa vara nervös för vikten. ElisabethK |
|
|||
|
|||
Citat:
Men har dock blivit duktigare på att INTE ta med så mycket kläder!!.. Önskar Er en trevlig Påsk på Tilos!! Sunny - som "bara" har 3 veckor kvar till Amorgos-resan.. |
|
|||
|
|||
Citat:
Ha det bra Sjöborren och hälsa Tilos. Jag kommer i juni... Lissi- direkt från Artemisia |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Anmäler mig också till kursen!
Kläder för 14 dagar och då behövs lite ombyten för kvällarna (där blir det för mycket), ombyten för vandringar, toppar o linnen, träningskläder, underkläder, sandaler 2 par, joggingskor, tjockare tröja, badlakan, te och linfrö är det enda i matväg som följer med, böcker, solkräm, duschcreme och andra toalettartiklar (tål inte alla dofter o utbudet på Tilos är inte stort). Ja, hur kan det bli 20 kg? Inte vet jag men det blir alltid så, bara resväskan väger ju 4 kg! Håller med Sjöborren, en utmaning varje gång! Skulle vilja klara av att bara ha med det som sedan används! Men tvätta vill jag inte under semestern! Tips mottages gärna för att bara ha med en lätt liten väska! ElisabethK |
|
||||
|
||||
Oops! Där sa du någonting. Tvättmedel! Men jag kan inte be honom öppna väskan en gång till. Han har redan öppnat den tre gånger.
Tack för alla hälsningar! Kanske skriver jag några rader från Tilos ... |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag anmäler mig också till kursen!!.. Är verkligen avundsjuk på Er som klarar att resa med endast handbagage, som Lissi säger det skulle vara så skönt att slippa stå i en lång kö för att checka in väskan!! Men samtidigt vill jag ha flera ombyten kläder, inte kul att tvätta varje dag under semestern!! Sen vill jag ha möjligheten att köpa med diverse hem, då räcker tyvärr inte endast ett handbagage för mig!.. |
|
|||
|
|||
Citat:
Inom en snar framtid ska jag dit igen, en underbar ö!.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Trevlig resa! Om du får tid och lust vore det kul om du skrev några rader. Är nyfiken på hur där är så här tidigt på året. Vad som är öppet osv. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha en fin resa! Masse |
|
||||
|
||||
Kan meddela att resväskan till Tilos var överviktig - som vanligt. Skulle verkligen behöva gå en kurs hos Lissi. Nu är väskan åter packad inför morgondagens resa till Kreta. Och den här gången ska den inte bära en orangea lapp märkt heavy. Bara en liten rosa rosett ...
Eftersom jag bara varit hemma några dagar har jag inte hunnit skriva något om Tilos ... Jo, det har jag. Skrev några rader då jag var där men som inte kom iväg. Försökte både kopiera, klippa och klistra. Men nej! Men då jag kommer hem ska jag skriva några rader. Och försöka få in några fotografier. Jag sa försöka ... Ha det gott! Sjöborren. |
|
|||
|
|||
Hälsa Kreta!! Ha det bra!
Vi anländer 29 maj, men då är Du ju hemma igen... Lissi |
|
||||
|
||||
Hälsa Kreta från mig också!
|
|
||||
|
||||
Sv: Nu är det nära ... igen.
Lovar att hälsa från er båda. Nu knackar John Blund mig på axeln ... Dags för några timmars sömn.
Sjöborren. |
|
||||
|
||||
Citat:
Res miljövänligt --- välj Tilos - Rhodos - Kreta! Ha det gott på Kreta också! Masse |
|
||||
|
||||
Tänkte inte på det Masse ... Men lovar att bättra mig!
Sjöborren ... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|