|
|
|||
|
|||
Min mini interluffing på Kreta
Den 16e juni landar jag på Kreta och har bokat 16-19 på Hotel Zorbas beach Village ute vid Akrotiri och Stavros Beach.
Någon som känner till detta ställe ? Min plan är senare att ta mig mot Fallassarna eller Paleochora, och tillbaka för att slutligen en eller ett par dagar bo nära och kolla in Chania stad för att snabbt ta mig till flygplatsen den 25e. Har någon tips på boenden och preferenser för västra eller södra Kreta ? Jag åker ensam med barn på 14år och har inte planerat hyra bil utan tänker mig försöka mig på lokalkommunikationerna. Jag pratar hyffsad grekiska. Jag slits lite mellan "öluffarlivet" och att ha förbokat, man hör alla snackar om att de är så lätt att hitta rum osv osv, men sen vill jag heller inte fastna i att använda hela dagarna åt att jaga rum att bo i, speciellt inte när jag åker med barn. Men ni erfarna där ute kanske kan lugna mig ? Jag försöker åtminstone lägga upp en plan till åt vilket håll jag ska efter mina första 3 dagar så jag på ett ungefär vet vilka busslinjer jag behöver kolla in. Och eventuella hotell i närheten. Mvh Chrilos |
|
||||
|
||||
Sv: Min mini interluffing på Kreta
Jag skulle ha valt att lägga tiden i Paleochora. Bra bussförbindelser, stort utbud på hotell, fina stränder, god mat och möjlighet till utflykt till Elafonissi. Fallassarna är trevligt på dan, men tämligen dött på kvällarna.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta (subjektiv). |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen
Borde bli bra med en sväng ner till Paleochora och sen tillbaka och bo 1-2 dar lite närmare Chania för att se på staden och komma iväg smidigt till flyget. Börjar längta efter att äta loukomades och mpougatsa!!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|