![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min pojkvän har tidigare varit i Parga och på Skiathos. Speciellt Skiathos blev vi väldigt förtjusta i men då vi nu vill prova på ngt nytt funderar vi på Naxos! Är det någon som har varit på alla tre (två) ställen och kan jämföra dessa? Vi vill ha fina bad och en mysig by/stad att äta en god middag i på kvällen!
Tacksam för svar! |
|
|||
|
|||
![]()
Naxos kommer att passa er alldeles utmärkt. Underbara bad, lätt att ta sig runt på moppe, folktomma stränder även i högsäsong - och en mysig stad. Bra restauranger, fina gränder att promenera i och ett alldeles lagom folkliv att betrakta från en bar på hamnpromenaden framåt kvällen. Jag har varit på Naxos många gånger: med mor och far i unga år, med partyvänner senare och på sistone med sambon. Naxos har något som passar alla och lever alltid upp till mina förväntningar. Förra året satt vi och vantrivdes så smått på Patmos (fy bubblan, vilket tråkigt ställe!) och funderade på om vi kunde ta oss till Naxos på något sätt. Då gick det inte, men längtan finns alltid.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte varit på Skiathos.. men däremot i Parga och på Naxos.
Jag gillar Parga bättre än Naxos, det är betydligt lugnare och mindre, inte alls så mycket trafik.. Naxos är också väldigt härligt, portaran i solnedgången gör ön värt ett besök, bara den. Och så finns det ju mängder av tavernor och restauranger att välja på.. det är härligt på kvällen, lite puls skulle jag vilja säga att det är. Åtminstone under högsäsong när jag varit där. Tror Naxos passar alla, kanske inte de som vill ha partypartyparty-och-inget-mer-stämning, men annars - tror man kan säga att det är perfekt för en hel familj med små barn, tonåringar, medelålders och så mormor. Observera att jag nu pratar om Naxos stad, det är säkert betydligt lugnare i Agia Anna och Plaka.. men där har jag mest bara åkt igenom så jag uttalar mig inte om dem. (Förutom att det finns härliga stränder där...) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Säger som Janne att Naxos stad är mer genuint än Parga. Mycket lättare att hitta god traditionell mat i Naxos stad och bättre affärer. Stränderna utanför städerna är fina på båda öarna men jag tror nästan Naxos stränder är snäppet bättre. Naturen är vackrare i Parga med omgivningar men på Naxos är det relativt enkelt att besöka fina byar.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|