Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-28, 07:34
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Annonser och tel.samtal.

Så det har blivit .Har fått annonser o. undersökningar på internet som bara poppar upp .Ibland döljer de hela den aktuella sidan .Har skaffat Ad.blocker som hitills har blockerat 14677 annonser på en vecka .Plus ett annat program som tar upptill 6 tim att skanna datorn,Hjälper inte ,det enda som hjälper är att surfa i inkognito läge . Har väl varit inne på något ställe o fått något elände.PÅ telefonen ringer det från de mest konstiga ställen och säger Hej Jan hur står det till ,precis som vi känt varandra länge.Påstridiga så ibland är det bara att avsluta samtalet genom att koppla ner .Min fru har slutat att svara om hon inte känner igen tel.numret.Ska det fortsätta så här så kanske man inte använder dator och telefon i samma omfattning som förut.
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 16:57
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011
Standard Sv: Annonser och tel.samtal.

Tyvärr är lagarna för dåliga gentemot säljarsidan...Tro mig,man får hitta på en del"fina"svar alla säljare som ringer min verkstad..bl.a.svar blir"tjaa...du får höra med konkursförvaltaren","Vad har ni för organisationsnr?/vem ska jag fakturera?"en av många jag tar med tel.försäljare..
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 19:49
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
"tjaa...du får höra med konkursförvaltaren"
Den är bäst!
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 23:50
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Så det har blivit .Har fått annonser o. undersökningar på internet som bara poppar upp .Ibland döljer de hela den aktuella sidan .Har skaffat Ad.blocker som hitills har blockerat 14677 annonser på en vecka .Plus ett annat program som tar upptill 6 tim att skanna datorn,Hjälper inte ,det enda som hjälper är att surfa i inkognito läge . Har väl varit inne på något ställe o fått något elände.PÅ telefonen ringer det från de mest konstiga ställen och säger Hej Jan hur står det till ,precis som vi känt varandra länge.Påstridiga så ibland är det bara att avsluta samtalet genom att koppla ner .Min fru har slutat att svara om hon inte känner igen tel.numret.Ska det fortsätta så här så kanske man inte använder dator och telefon i samma omfattning som förut.

Du har kanske något problem med din browser. Har kanske fått ett oönskat plug-in som sprutar ut konstiga reklambanners och fönster. Tar det lång tid att öppna sidor osv?
Man blir lätt smittad när man installerar diverse program om man inte är uppmärksam. Jobbigt att hitta skiten vad det är för "virus/ad-ware" och få det avinstallerat.
När det gäller telefonförsäljare har jag bara en sak att säga och det är inte rumsrent nog för Kalimera.
Svara med citat
Gammal 2014-11-07, 08:41

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Du har kanske något problem med din browser. Har kanske fått ett oönskat plug-in som sprutar ut konstiga reklambanners och fönster. Tar det lång tid att öppna sidor osv?
Man blir lätt smittad när man installerar diverse program om man inte är uppmärksam. Jobbigt att hitta skiten vad det är för "virus/ad-ware" och få det avinstallerat.
När det gäller telefonförsäljare har jag bara en sak att säga och det är inte rumsrent nog för Kalimera.
Har fått ett sökprogram som heter Astromenda istf. Google.Tar bort det och en dag senare är det tillbaka,Nu har det gömt sig så det går inte att hitta ,
Svara med citat
Gammal 2014-11-07, 11:48
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Har fått ett sökprogram som heter Astromenda istf. Google.Tar bort det och en dag senare är det tillbaka,Nu har det gömt sig så det går inte att hitta ,
Det här kanske funkar: http://se.pcthreat.com/parasitebyid-45801se.html
Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 13:18

installerade Spy-hunt o. Spy -reg .kostade 710,00kr .och efter3 veckor och 4 genomsökningar har jag äntligen blivit av med detta .Tack för alla tips .
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.