|
|
||||
|
||||
Köpa garn på Kreta?
Har tagit upp ett av mina gamla hobby's - sticka och virka och har ju varit på Kreta några gånger. Men jag har aldrig reflekterat över om de finns några fina och speciella garner att köpa.
Någon som är garn-intresserad och vet? |
|
||||
|
||||
Sv: Köpa garn på Kreta?
Jag har tagit med mig ett par kilo garner från Sverige, samt mönster. Stickningen är nu avslutat/klar.
Däremot har Ekaterina på Water Ege Cafe köpt några nystan så jag har underhållning de 4 sista dagarna vi har kvar på ön. Man kan ju hitta gratismönster på nätet. Hon köpte garnen i Chania. Jag ska fråga henne ikväll var det finns garnaffär.Och om det finns speciella garner. Dessa affärer är ju inte "styckevara" på Kreta. Inte heller i Sverige. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Tack Birgitta Har för mig att virkning är ganska stort i Grekland, men stickning? Skulle vara kul att veta :-) /Pia
|
|
|||
|
|||
Citat:
I Nafplio (15.000 innbyggere) finnes det to håndarbeidbutikker, med masse broderi-sett og typisk heklegarn for salg. De har endel typisk strikkegarn også, men mesteparten av det garnet er laget av kunstige materialer, mens jeg foretrekker ull/bomull/lin. Jeg har en strikkejakke i ull i Nafplio, og når jeg har den på er jeg i følge greske venner "typisk norsk"... |
|
|||
|
|||
DEt finns åtminstone 3-4 garnaffärer i Chania de flesta belägna runt saluhallen .
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|