|
|
||||
|
||||
Kreta - budget & dålig rygg
Hej alla Kreta-kännare!
Hur kommer jag ner i pris på Kreta på en restresa, men ändå får ett bra boende med bra sängar? Vi valde en fin lägenhet förra året på egen hand (köpte flygstolar), men sängarna var katastrofala, trots jag checkade med värden och sängarna skulle vara perfekta, nya och helt med "ortopediska" madrasser. Har bara köpt flygbiljetter förut, men nu undrar jag hur det ser ut med restresor med de större arrangörerna. Utresa i mitten av maj. Getpinglan |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta - budget & dålig rygg
Citat:
När det gäller sängarna är det ett lotteri. Jag tycker mig märka att fler och fler byter ut madrasserna mot bättre. Jag vet att folk med dåliga ryggar ibland tar med sig egen madrass som de sedan lämnar kvar i Grekland. De köper billiga på typ Jysk. |
|
||||
|
||||
Vi har några hotell vi brukar bo på med bra sängar. Det ena är Porto Veneziano inne i Chania men det är tyvärr långt ifrån ett budgethotell. Men John Apartments i Platanias är ett riktigt budgethotell med riktigt bra sängar med bäddmadrass De har en webbsida med kontaktuppgifter.
Kolla även envägsbiljetter med charterbolagen när du letar biljetter. Brukar gå att hitta en väg riktigt billigt så kan man boka med Norwegian eller sas åt andra hållet // Malin |
|
||||
|
||||
Jag har inga tips utan inser bara att jag är lyckligt lottad som kan sova på vad som helst, utan att få ont i ryggen. Ryggont är ingen rolig åkomma (som om någon åkomma skulle vara rolig iofs ).
Hoppas ni hittar nåt bra ställe med goa sängar! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Hej!
Tack för era svar! Vilket bra tips Nilam med John Apartments i Platanias, eftersom jag faktisk kollat lite på Platanias! (Plati betyder förresten rygg på grekiska :-) Och att ta med sig en egen madrass är ju också bra, tänkte inte på det, tack Janne! Ja, förra året visade det sig i efterhand att jag t o m hade diskbråck när jag låg där och led på nätterna... Men dagarna var så mysiga att allt nästan är glömt, men bättre nästa säng tänkte jag! Polla filakia Getpinglan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|