|
|
|||
|
|||
Meze
Har varit många gånger till Platanias och aldrig hittat en bra restaurang där man kan beställa massor med olika meze, har inte hittat de på någon meny. De vi har gjort är att beställa flera förätter men de blir ganska dyrt.
Har någon tips på BRA restaurang där man kan beställa meze?? Tack på förhand! Åker till Platanias 27/8 |
|
|||
|
|||
Sv: Meze
Men vad jag tycker är just att de många smårätterna blir en Meze...maken och jag beställer in tre, fyra stycken och delar...och beställer fler om det behövs. Vi upplever att om man beställer en stor meze som ofta också finns på menyn och där man måste vara minst två som beställer så blir det dyrare och man får rätter på som man kanske inte skulle valt annars.
Då du bor i Platanias så kanske inte de riktigt genuina restaurangerna finns...? Fast det finns jättemånga bra restauranger där med det vet jag ju.... Lissi |
|
||||
|
||||
Jag gillar Kyanos på stranden mellan Minos Palace och Santa Helena Beach. Inte så väldigt många smårättet men tillräckligt å väldigt vällagade. Även annan mat är god och de har bra priser. Vackert vid havet.Åt där senast i går. I kväll blir det inne i Platanias. Dorsia eller Barbra Tomas. Eller taxi till Marcos uppe i Stalos. Alternativen är många.
|
|
||||
|
||||
Hej!
Kom hem igår från Platanias. Åt alla våra luncher på Kyanos så himla god mat och trevlig personal. Går ni dit så beställ Zuchinnibullarna dom är fantastiskt goda. För övrigt bodde vi på St:Helena beach hotell, väldigt fint helt nyrenoveat supersköna sängar och fint poolområde. Längtar redan tillbaks till mina älskade Platanias. Ha en bra kväll |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|