|
|
||||
|
||||
Känslig fråga kanske; vilken plats är bäst?
Parga eller Skiathos - varför väljer ni den ena platsen före den andra om ni har besökt bägge?
Står i valet och kvalet om plats och skulle uppskatta lite åsikter. Tack på förhand. (seriöst menad fråga) |
|
||||
|
||||
Sv: Känslig fråga kanske; vilken plats är bäst?
Parga eller Skiathos? Sistnämnda om jag får välja. Parga är fint, men jag föredrar Skiathos på grund av öns många fina stränder. Samt att planen landar strax utanför Skiathos stad eller om det räknas som stan? Vi hade i alla fall en transfer på några minuter.
Lycka till i dina funderingar! |
|
||||
|
||||
Citat:
Tja, jag funderar ett varv till - tack för din input! |
|
||||
|
||||
Jag kan personligen inte säga att den ena är bättre än den andra?
Ja, de är olika men båda fina o mysiga! Prioriteras bad är Skiathos klart bättre även om bad är bra i Parga! Hmm... Man borde egentligen säga PÅ Parga för man säger på om öar och fiskeläge och Parga är säkert ett gammalt fiskeläge, eller |
|
||||
|
||||
Har inte besökt någon av platserna, men varför är frågan känslig? Har jag missat nåt?
/NW |
|
||||
|
||||
Då säger jag SKIATHOS! Seriöst svar! Underbar ö! Något mer du vill veta?
|
|
|||
|
|||
Re: Känslig fråga kanske; vilken plats är bäst?
För mej är ingen av alternativen varken bättre eller sämre, jag tycker om båda ställena var och en på sitt sätt. Det beror på vad du är ute efter.
Skiathos tycker jag om för jag älskar att vandra bland gränderna i Skiathos stad och äta på någon av alla mysiga tavernor som finns i gränderna. Hamnpromenaden är trevlig att vandra på och titta på alla segelbåtar som ligger till. Sen har man alla stränder som man kan åka till. Men när jag vill ha lugn och ro så väljer jag inte Skiathos. Parga tycker jag om för att det är lite mindre och mysigare. Även där finns en mycket trevlig hamnpromenad, några smala vackra gränder man kan vandra i och fina stränder. Fast i mindre skala än i Skiathos. Sen är naturen på Parga helt otroligt vacker runt om Parga och dess omgivningar. Många fina utflyktsmöjligheter finns det som floden styx, Meteora och mycket mer. Jag var på Parga i 2v men hann ändå inte med att se och göra allt som jag ville göra, så i år ska jag tillbaka för en tripp till Meteora Vad du än väljer så blir det bra lycka till med valet. Senast redigerad av theresa den 2016-03-12 klockan 10:10. |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Känslig fråga kanske; vilken plats är bäst?
Citat:
Min tanke är att stanna en längre tid på endera Parga eller Skiathos och det är därför jag måste fundera lite extra. Kommer jag att tröttna på Parga om det är lugnt; oavsett möjligheter till utflykter? Kommer jag att uppleva Skiathos som mer ytligt? (strandliv och hög musik, tänker jag fel här?) eller är platsen en bättre utgångspunkt än Parga för att uppleva mycket? Tja, lite så vandrar mina tankar. Ska berätta framöver var jag ev hamnar och varför jag så gärna ville ha input. |
|
||||
|
||||
Citat:
Varför är följdfrågan - seså, sälj in ön till mig nu. |
|
||||
|
||||
Citat:
Parga har jag bara besökt över en dag och mysfaktorn var hög men på Skiathos fick jag ännu härligare vibbar. Gränderna, vyerna och det vänliga folket. Som många redan sagt så är det en riktigt fin utflykt att båta över till Skopelos och jag är verkligen inte färdig med dessa 2 öar! Jag föredrar öar och möjligheten att ta sig till andra för att se och uppleva så mycket som möjligt. Sen kanske inte alla har samma intryck och feeling för resemålen som en själv. Lycka till med valet! |
|
||||
|
||||
Citat:
Mysfaktorer väger högt Blir varm i hjärtat av all fin respons här från många; tack ALLA! |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej då, du har inte missat något. Ville inte sticka ut hakan bara och trampa på någons tår; att välja ETT resmål när vi kan välja bägge och hålla på att jämföra, det kanske kan uppfattas som en känslig debattfråga. Det var så jag tänkte. Vad bra - då får du kanske också bra tips här i tråden och blir sugen på att besöka platserna. |
|
||||
|
||||
Citat:
Och det är inte lätt att välja när utbudet är stort; tack för input! |
|
||||
|
||||
Jag bryr mig sällan om stränder, och därför tycker jag bättre om Parga än om Skiathos. Att jag gillar Parga mer beror även på att det finns så otroligt mycket att se och göra i närområdet. Men jag skulle tro att det inte spelar så stor roll vad du väljer, för det är två mycket bra resmål.
|
|
||||
|
||||
Om du stannar en längre tid och väljer Skiathos, kan du ta båten över till Alonissos och/eller Skopelos.
|
|
||||
|
||||
Det kommer jag absolut att göra. Det gäller att inte missa för mycket.
|
|
||||
|
||||
Hej! Ska du åka under högsäsongen?
Parga är mkt varmt i aug sa folk som jobbade där!Trångt i gränderna då förstår jag Var där i maj och september förra året....."lagom" utav allt den tiden |
|
||||
|
||||
Citat:
Det blir nog en längre period om allt går i lås dvs både låg- och högsäsong. Ja, det är inte lätt att jobba när det är för varmt. Hjärnan kokar lätt. Tack för tips! |
|
||||
|
||||
Citat:
Å andra sidan blir jag galet intresserad av att se platserna där Mamma Mia spelades in och även befinna mig på en ö. Det blir kanske extremt varmt på Parga eftersom det är er som en vik, eller fattar jag fel? Tack för input och för denna sida som jag har stor glädje av i många år. Det ska vara en tvättäkta bleking till att skapa något så bra som Kalimera.se |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|