Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-19, 16:40
catarina catarina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard var kan jag hitta båttider?

Landar den 19 juni i Athen och skall vidare därifrån, missade att boka inrikesflyg till Samos när det fortfarande var billigt. Vet någon om det är lönt att chansa på standby och om dessa biljetter är rabatterade? Annars blir det båt. Finns det fler söksidor än den Kalimera länkar till? Är alla båtlinjer med här när man söker, "Flying Dolfins" och andra snabb-båtar?
Svara med citat
Gammal 2006-04-19, 17:07
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: var kan jag hitta båttider?

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av catarina
Landar den 19 juni i Athen och skall vidare därifrån, missade att boka inrikesflyg till Samos när det fortfarande var billigt. Vet någon om det är lönt att chansa på standby och om dessa biljetter är rabatterade?
Hej !

Olympic Airlines har i skrivande stund 5 st bokningsbara avgångstider till Samos från Aten den 19/6, till en kostnad av 712 dkr./pers enkel.
Bokas på deras kontor i Köpenhamn.

/Tom

Senast redigerad av Tom den 2006-04-19 klockan 17:13.
Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 12:27
catarina catarina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

[quote=Tom]
Citat:

Hej !

Olympic Airlines har i skrivande stund 5 st bokningsbara avgångstider till Samos från Aten den 19/6, till en kostnad av 712 dkr./pers enkel.
Bokas på deras kontor i Köpenhamn.

/Tom
Tack för detta tips, skall kolla upp dessa avgångar. Dock kvarstår min fråga gällande båttider. När jag söker på den länk som finns via Kalimera får jag upp en hel del utresetider från Piraeus men jag tror att det kanske finns fler alternativ än dessa. När jag jämför med Wilma guiden, som vi förutom Kalimera, använde oss av förra gången finns ett exempel på avgångstider där betydligt fler alternativ verkar finnas (vet att denna givetvis inte är helt aktuell). Kanske är detta exempel hämtat från högsäsongperioden. Någon som vet?
I Malmö är det svinkallt idag, längtar......
Catarina
Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 15:27
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

På GTP är inte tiderna uppdaterade för sommaren ännu - det ryktas att det kommer att ske i början av maj! Rederierna brukar så vitt jag vet inte fastställa tiderna förrän då.

Du kan ju alltid gå in på resp rederis sida och kolla för säkerhets skull. Du hittar dessa via gtp.gr under "Ferry schedules" och sedan "Shipping companies".

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2006-04-21, 09:07
Jostein Jostein är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej,

Carina:skjekk din innbox.

Jostein
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.