Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-21, 14:21
Susnne Susnne är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Kea

Är det någon som varit på Kea och har erfarenheter därifrån? Är det krångligt att ta sig dit från flygplatsen. Man åker inte från Pireus vad jag har förstått. Hur är prisnivån? Vi funderar på att kombinera Kea med Sifnos. Är det en bra ide? Vi är två vuxna och två barn. Tacksam för goda råd!
Susnne ( som inte öluffat sedan -83)
Svara med citat
Gammal 2006-04-21, 21:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kea

Janne var ju där förra sommaren, titta bara under "Snabbval resmål" högst uppe på denna sida så hittar du en del information. Sedan kan du ju också köpa Jannes E-guide om Kea för att läsa ännu mera.
Då det gäller båtar dit så går de från Rafina, enligt vad jag förstått så går det enkelt att åka buss från flygplatsen till Rafina, tidtabell på båtarna hittar du länk till på förstasidan här på Kalimera.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 10:24
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

jag tror inte det går färjor från rafina till kea, om jag minns rätt så går de från lavrio och tar ca 1 timme.
Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 14:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Är det någon som varit på Kea och har erfarenheter därifrån? Är det krångligt att ta sig dit från flygplatsen. Man åker inte från Pireus vad jag har förstått. Hur är prisnivån? Vi funderar på att kombinera Kea med Sifnos.
Kea är en annorlunda och väldigt spännande ö! Gillar ni Grekland kommer att ni tycka om Kea. Stränderna är däremot inte speciellt bra om man jämför med många andra öar i Kykladerna. Prisnivån är högre än normalt när det gäller bil- och mopeduthyrning och när det gäller boendet. När jag var på Kea hamnade vi till sist på Sifnos, via Kithnos och Serifos. Det går att kombinera öarna kommunikationsmässigt. Varför inte kombinera Serifos och Sifnos? Ligger nära varandra. Serifos är en underskattad ö tycker jag. Båtarna går från Lavrio precis som Gunnar skrev.
Svara med citat
Gammal 2006-05-12, 16:25
Susnne Susnne är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Tack för intressanta upplysningar! Vi skippar nog Kea den här gången då barnens största prioritet är bra stränder. Kanske Sifnos och Serifos är lagom på två veckor. Annars vi far en sväng till Naxos om inte förbindelserna är för krångliga.
Susnne
Svara med citat
Gammal 2006-05-12, 16:45
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Susnne
Tack för intressanta upplysningar! Vi skippar nog Kea den här gången då barnens största prioritet är bra stränder. Kanske Sifnos och Serifos är lagom på två veckor. Annars vi far en sväng till Naxos om inte förbindelserna är för krångliga.
Susnne
Är det stränder o bad ni är ute efter, kan jag rekomendera Milos. Dit är det ju nära från Sifnos. Vi var på dessa båda öar och Syros förra året. Var mycket nöjda med alla tre, även våra ungdomar i övre tonåren.

Abi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.