|
|
|||
|
|||
Kea
Är det någon som varit på Kea och har erfarenheter därifrån? Är det krångligt att ta sig dit från flygplatsen. Man åker inte från Pireus vad jag har förstått. Hur är prisnivån? Vi funderar på att kombinera Kea med Sifnos. Är det en bra ide? Vi är två vuxna och två barn. Tacksam för goda råd!
Susnne ( som inte öluffat sedan -83) |
|
||||
|
||||
Sv: Kea
Janne var ju där förra sommaren, titta bara under "Snabbval resmål" högst uppe på denna sida så hittar du en del information. Sedan kan du ju också köpa Jannes E-guide om Kea för att läsa ännu mera.
Då det gäller båtar dit så går de från Rafina, enligt vad jag förstått så går det enkelt att åka buss från flygplatsen till Rafina, tidtabell på båtarna hittar du länk till på förstasidan här på Kalimera. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
jag tror inte det går färjor från rafina till kea, om jag minns rätt så går de från lavrio och tar ca 1 timme.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tack för intressanta upplysningar! Vi skippar nog Kea den här gången då barnens största prioritet är bra stränder. Kanske Sifnos och Serifos är lagom på två veckor. Annars vi far en sväng till Naxos om inte förbindelserna är för krångliga.
Susnne |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|