|
|
||||
|
||||
Gott nytt!
Jag vill önska alla Kalimerianer ett Gott Nytt År!
Hoppas 2018 fylls av resor, drömmar och massa kärlek i denna tuffa värld. Tack Janne för allt slit med att få forumet att funka och leva vidare. Nu ser jag fram emot att läsa 2018-års reseupplevelser, frågor, svar och intryck!! Nu har man allt framför sig / Kajja |
|
|||
|
|||
Sv: Gott nytt!
Tack Kajja!
Bra skrivet, jag håller med till fullo Lena |
|
||||
|
||||
Gott Nytt År!
// KR |
|
||||
|
||||
Bilden är från vulkanens dag på Santorini. Vulkanens dag firas i augusti varje år. Det är en imponerande upplevelse som man inte får missa om man är på Santorini den tiden på året. Kvällen börjar med att bengaliska eldar tänds på vulkanen Nea Kameni. Det ser verkligen ut som att det är lava som rinner nedför vulkanen. Nästan lite för verkligt. Sedan tar fyrverkerierna över, först skjuts de upp över vulkanen, och sedan över Fira. Snacka om firande. Föreställningen ses bäst från Santo Wines, från Fira eller från en båt i Calderan. Läs mer om denna dag här. |
|
||||
|
||||
Gott nytt år alla greknördar. NU kör vi ett år till!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Gott Nytt År!!!
|
|
|||
|
|||
Även jag önskar alla kalimerianer ett Gott Nytt År! 🍾🎉🇬🇷
En alldeles särskild lyckönskan sänder jag till Janne, som gör det här forumet möjligt! 🥂 |
|
|||
|
|||
Också jag vill stämma in i kören av lyckönskningar om ett skönt nytt år. Jag vill också ge kraftiga hurrarop till Janne som gör denna sida och detta forum levande och otroligt informativt. Kanske vi ses på Ikaria eller Agathonissi till sommaren?
/Carl |
|
||||
|
||||
-Vaknade, en aning seg, till en fantastskt strålande nyårsdag här på sydöstra Europahörnet. Om man ska se till vädret som indikation på kommande tider så kan vi se fram emot fina tider 2018!
- Ha det så bra och jag hoppas på att det du önskar ska bli verklighet. Själv vill jag ha lugn och ro blandat med doser av liv och rörlighet, samt snälla människor som respekterar andra, inberäknat djur och natur... |
|
||||
|
||||
Gott Nytt År alla!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Vi önskar Er Alla ett underbart år.
|
|
||||
|
||||
Gott Nytt År
|
|
|||
|
|||
God Fortsättning och tack Janne, och tack alla andra som bidrar här!
|
|
||||
|
||||
Häftig bild från Santorini Janne! Hade varit kul att se någon gång... 👍
Önskar alla ett gott slut och ett Gott Nytt 2018! 🍾🥂🇬🇷 MVH zakka |
|
||||
|
||||