|
|
||||
|
||||
Masseväder
Nu är det varmt – ”Here, There and Everywhere” – som Paul McCartney skulle ha skrivit om han hade varit medlem i forumet. Nu är han tyvärr inte det, så det blir min uppgift att fråga.
Gillar du när det är riktigt varmt, eller föredrar du mer modesta temperaturer? Jag är en 20-25-grader-människa. (Bilden är från Livadia på Tilos.) |
|
||||
|
||||
Sv: Masseväder
Vi undviker Grekland under högsommaren, åker hem i slutet av maj o tillbaka i sept.
|
|
||||
|
||||
Definitivt en 20-25 graders människa. När det är tillräckligt varmt för att jag skall kunna sitta i skuggan och läsa och njuta - då är det perfekt
Ulla |
|
||||
|
||||
Ha ha! Vilket väder jag gillar är ju ganska välkänt här på forumet. 30 grader får det gärna vara, och blir det ytterligare några grader så är det också ok.
Allt dock under förutsättning att man inte måste utföra några mera fysiska övningar. Masse |
|
||||
|
||||
Fattade inte uttrycket "Masseväder" men nu förstår jag.
Vistas aldrig i solen, utom när jag arbetar ute. I Grekland har jag målat när färgen torkade i penseln, o då är det dags för siesta. |
|
||||
|
||||
Min gräns går vid 25😥 Känner mig inte så fräsch i 30 grader när svetten rinner från pannan ner på ögonbrynen för att sedan droppa ner på näsan. Så har det varit länge nu men för en timme sen kom det förlösande regnet
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Min gräns är också runt 25,annars flyter man bort.
Det var 33grader ett tag idag å då sitter man still och tittar på molnen som far åt ett helt annat håll än hit. Vi måste få regn snart,höstblommorna har snart blommat klart,buskarna tappar löv,björkarna är bruna,fröna från Ornäs björken väller in på altan.Inge roligt alls tycker jag! Till Grekland far vi också i Maj och Sept.Vi insåg när vi åkte efter midsommar att det här orkar vi inte med.Fy tusan så varmt det var,värsta Massevädret å lite till. Pia |
|
||||
|
||||
Jag spikade en gjutform till en trappa, det var 46C i solen, jag jobbade 20 min o satt i skuggan 30 min, men när dagen var slut så var formen på plats. Då var det skönt att åka ner till havet och få en kall öl.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
I Grekland får det gärna vara minst 30 grader i skuggan. Blir det 40 så är det kanske lite jobbigare, men det fungerar det oxå.
Jag hare rest i Juli sen -86 och jag gillar verkligen värmen.... //Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Gillar 23-26 grader. Efter det blir det nog too much om man skall utöva tankeverksamhet. Får man bara vara får det vara lite varmare också. Men om man skall jobba inomhus när det har varit så här varmt så länge måste det vara svalt inne. Men det är det tyvärr inte just nu hos mig när semestern är slut.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
En liten rolig grej hände i Nättraby (nära Karlskrona) idag. Ägaren hittade en bortglömd fläkt på lagret och auktionerade ut den. Slutbudet blev 1500 kr. |
|
||||
|
||||
Vad säger ni om vattentemperaturer?
Här har vi nästan lika varmt i vattnet som i luften. |
|
||||
|
||||
Badade i 25-gradiga vättern igår. Aldrig hänt förr..i mitt liv! 😉
/Kajja |
|
||||
|
||||
Förra veckan mätte jag 25 grader i djupt vatten i Åhus. Det är sällan vi kan njuta så varmt badvatten här. Sedan dess har vi haft en del västlig vind, vilket normalt sänker vattentemperaturen här. Men kanske har det inte påverkat så mycket som det brukar eftersom lufttemperaturen varit extremt hög. Nu kl 18.00 har vi 32 grader i luften. Men Karlskronas badtemperatur klarar vi inte, och det gör knappt Grekland heller!
Masse |
|
||||
|
||||
Förra veckan mätte vi upp 27,4 grader i vår sjö vid sommarstugan Den består av källvatten. (Kollade inte i tråden om jag har skrivit om det förut). Inte rostbrunt vatten och inte massa bös på botten där vi badar men naturligtvis inget Lalaria
Det blir nattadopp ikväll. Imorgon kl.8.30 sitter jag där på bryggan med kaffet och inväntar Agean Airlines som anländer från Kreta över huvudet. Sen avgår det 10.10 från Axamo igen. Nöjena skiftar med åldern..haha / Kajja |
|
||||
|
||||
Kom hem från södra Öland idag. Igår hade vi 27,5 grader i vattnet, och jag kan intyga att det var varmt, trots att jag bara badade fötterna. Själv badar jag bara i Grekland där jag kan se botten och slipper sjögräset som slingar sig runt benen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Igår var det 31 grader på den ö jag bor. Det finns ett antal temperaturbojar utlagda runt Karlskrona, där kan man följa vattentemperaturen via nätet. Nu är det här i innerskärgården, så varmt är det inte i ytterskärgården.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|