|
|
||||
|
||||
Frisör i Grekland
Nu har jag hittat en superfrisör här, han frågar om det ska vara vanligt eller sommarklippning. Alltid nöjd o frun tycker att jag ser så fin ut.
Väl värt sina 12€, visserligen något dyrare än hemma, men känns bra att klippa sig lokalt i Grekland. |
|
||||
|
||||
Sv: Frisör i Grekland
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Jag klipper mig alltid när jag är längre perioder i Grekland. Min favoritfrisör finns i Pythagorion på Samos. Jag blir oftast mer nöjd i Grekland än hemma. Men det kan bero på att Camilla klipper mig numer.
Alla gånger utom en har jag klippts av en kvinnlig frisör. Enda undantaget var här på Tinos. När vi var på Amorgos ett år blev vi båda klippta hemma på rummet. Det var lite lyxigt. Bilderna från den klippningen finns här. Ni som har gott minne kanske minns när Camilla blev klippt som en anka. När vi reste runt i Indien var det ett äventyr att klippa sig. De klippte med rakblad så det gällde att sitta still. En klippning kostade då 50 öre på salong och 1 kr om frisören kom hem och klippte. Jag valde dyra alternativet. |
|
||||
|
||||
Om vi nu håller oss till Grekland så är nog prisnivån 10-12 €, och de är mycket bra frisörer.
Naturligtvis kan man åka till Asien o klippa sig billigare, men då har vi nog lämnat Kalimera och kommit till någon annan sida. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|