|
|
||||
|
||||
Ett ljud
Dax igen
Vilket LJUD förknippar du med Grekland? Det finns många, jag vet, men man får bara svara ett som vanligt Jag säger TUPPENS KUCKELIKU. |
|
||||
|
||||
Sv: Ett ljud
Ljudet från megafonen som sitter på den lilla lastbilen när försäljaren av solstolar, krukor, plastmöbler och va det nu kan vara skriker ut vad han har att sälja! För mig är det bara så typiskt Grekland
MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
τζίτζικασ!!!!!! Cikador förstås!!!!!
Världens mysigaste ljud, längtar så till sommaren!!!! |
|
||||
|
||||
Ojojoj vad svårt att man bara får välja ett ljud!
Men vrider du om armen på mig får jag väl säga ettriga moppetutor! |
|
||||
|
||||
Det härliga "klinke-klonkandet" från getternas klockor...underbart att lyssna på Ibland hör jag nästan en melodi
Ivi |
|
||||
|
||||
Mopedknatter - på gott och ont!
I och med att det blir allt vanligare här i Sverige med EU-mopeder så brukar jag blunda när en sådan åker förbi och vips känns det som om jag var i Grekland. |
|
||||
|
||||
Jag säger CIKADOR! Det är ju så mysigt att sitta på balkongen på kvällen och höra ljudet av cikador medan man sippar på ett glas retsina... Jag längtar!! "Bara" tre veckor kvar...
Veronica |
|
|||
|
|||
Citat:
Agda |
|
||||
|
||||
vågornas brus...
jag brukar faktiskt ringa hem till dom stackarna som inte är med mig där och låta dom höra vågornas brus i mobilen.snällt va?? myssa........... |
|
||||
|
||||
Citat:
Veronica |
|
||||
|
||||
Vågornas brus utan större eftertanke
Martinifk |
|
||||
|
||||
Åsnehovsklapprande
( När de går förbi hotellet varje morgon vid 9-tiden, med sin husse ) Barbro. Nu bara 12 dagar kvar till Santorini |
|
||||
|
||||
Ljudet av duvor!
|
|
||||
|
||||
Mopeder
|
|
|||
|
|||
Cikador förståss!
Som någon annan sa: - Härligt ljud när man sitter med något gott på balkongen på kvällen. Vågor som slår mot stranden är åxå ett ljud man börja längta efter så inni bomben. //Joppan som "endast" har 88 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Svårt Men ett ljud måste jag få höra varje gång, annars blir jag besviken och det är TUPPEN
Riitta |
|
|||
|
|||
En högljudd båtkapten i högtalaren!
|
|
||||
|
||||