![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I vår serie ”allt löser sig i Grekland” har vi nu kommit fram till bristen på vägguttag.
Här är två bilder där ni ser hur vi löste problemet med för få vägguttag när vi skulle koka kaffevatten. ![]() Hotell i Heraklion på Kreta. ![]() Pensionat i Paleochora på Kreta. Är det någon som har samma erfarenhet? |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, man får verkligen ha fantasi när man ska koka kaffevatten. Man hade önskat att pensionatsägarna hade lite realism när dom ändock ställer fram en vattenkokare. Kanske en liten skarvsladd på rummet.
Hos Haris i Paleochora har jag, förutom min adventsljusstake m.m., en dosa med 5 uttag. Det är inte dåligt med uttag där, men är man där en månad har man med sig en del elprylar. Men som jag skrev i min senaste reserapport från sydvästra Kreta så fanns det 7 eluttag på rummet i Agia Roumeli och nästen lika många i Chora Sfakion. Så pensionatsägarna har lärt sig vad turisterna vill ha. Vid renovering brukar dom utöka vägguttagen. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
En rolig grej hände oss i Pythagoria på Samos. Man hade installerat ny TV på hotellrummet, men det fanns inget eluttag tillgängligt. Nöden är uppfinningens moder brukar man säga. Ett hål gjordes i väggen in till rummet bredvid där det fanns ett uttag. Så långt var det ju bra, men när de boende i det rummet behövde använda det, slocknade TV:n i vårat rum. Kanske inte så smart tänkt.
Kerstin4 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grekerna har blivit mycket bättre med vägguttagen, inte minst för att de nu har "europeiskt" standardutseende.
Minns 1976 på Rhodos! ![]() ![]() ![]() ![]() Catlady, som fortfarande skrattar åt minnet av hur ung och tokig man var ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Med all säkerhet, Masse! Hade dock brännblåsa på båda pekfingertopparna....
Catlady ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men det var en himla fancy spis
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mye morsomme bilder her
![]() ![]() ![]() Var ikke glad for et par år siden da en elektriker strakk en kabel fra en stolpe/el-mast? (på veien) og monterte en kontakt uten deksel på ytterveggen - dvs noen centimeter fra min seng. Det så høyst amatørmessig ut ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|