|
|
||||
|
||||
Grattis Finland!
Grattis Finland !!!!
En härlig låt med drag i! Den blåvita flaggan vajar på altanen tillsammans med den grekiska och svenska.... Eva - med hjärtat i tre länder..... |
|
||||
|
||||
Sv: Grattis Finland!
Ja, det var ni verkligen värda!!
Och låten är bara bäst! |
|
||||
|
||||
PINSAMT
Jag som hade satsat mina pengar på Ryssland Jag har nog druckit för mycket vin. Finland kunde inte vinna Riitta,finne |
|
||||
|
||||
Ja... jag säger då bara det.....
vad var det jag sa????? hi hi hi.... jättekul att Finland vann!!! |
|
||||
|
||||
Riitta igen |
|
||||
|
||||
Hi hi hi... Du ska vara GLAD, Riitta!!!
|
|
||||
|
||||
Nej
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Heja Blåvitt, Heja blåvitt, Heja blåvitt!!!!! Eva |
|
||||
|
||||
Varför hejar ni på Finland Heja på Carola i stället
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik (Båtflykting som skäms) |
|
||||
|
||||
Tack Men barnbarnet var överlycklig
Riitta |
|
||||
|
||||
Mitt hårdrockshjärta, gumman... det förnekar sig aldrig! I fjol höll jag på Norge...
|
|
||||
|
||||
Det var kul att de vann tycker jag. Även om jag inte röstade på dom. Min röst föll på Grekland o Danmark.
Sedan tycker jag ERT gjorde ett fantastiskt jobb! Fin sändning. Mycket snygg scenografi, snygga övergångar! Det var bra helt enkelt. Chris |
|
||||
|
||||
Citat:
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Chris |
|
||||
|
||||
Jag vet inte om jag ska eller .
Det är ju ofattbart att Finland har vunnit.Det trodde jag inte skulle hända på min livstid..! |
|
||||
|
||||
Riita, Jag vet hur sånt här känns!
För x antal år sedan blev jag delägare i en travare, och trodde aldrig i mitt liv att han skulle vinna. Han vann sitt första lopp till 23 ggr pengarna.... och jag som inte spelade en krona på han |
|
||||
|
||||
Det här var nog det värsta spektakel jag sett på länge. Hur 17 kunde Finland vinna?! Herregud
Citat:
Ingen låt var sämre än Finlands! Möjligtvis Litauens bidrag då... hjälp! Vem som helst utom Finland kunde tagit hem segern. Trots att jag själv är halvfinsk så ryser jag ända ner i flipflopsen av detta. Sällan har väl bidragen varit så dåliga! Men: jag får motvilligt erkänna att Carola har en grym sångröst och scennärvo, trots att jag har svårt för henne som person. Där har vi en riktig schlagerlåt! Som summering av gårdagens sändning från svt1: PINSAMT! |
|
|||
|
|||
Måste nog hålla med Riita, Finland kunde väl för jösse namn ha vunnit med en "normal" låt. Jag var inte förvånad att dom vann pga dom stack ut så att säga men jag är förvånad att vi kom femma. Carola skulle ha vunnit tycker jag. Danmark, Ukraina, Rumänien t.ex var åxå bra låtar.
Dessutom gav vi (Sverige) Finland 12 p och vi fick 5p? eller nåt sånt och det tycker jag var lite sniket av dom, grannländerna brukar ju ge varandra mycket poäng //Joppan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|