|
|
|||
|
|||
Försvunnen sommar/lyrik
Vart är den lilla sommar´n
Som borde vara här Vart har den tagit vägen Vi har den ju så kär Sommar, sommar, sommar Du rara gamla vän Vi väntar mycket på dig Vi ser dig inte än När vi väl får se dig Så stannar du väl kvar Längtat har vi länge Så sommar´n - visa vad du har 10 minuter i nordlig motvind på en cykel, sista biten hem från jobbet i går kväll och jag fick spader. Greppade papper och penna, åt en bit mat och plitade ihop ovanstående lyriska lilla stump av ord. Funderar idag vad jag gjort, folk skrattar åt mig.......... Men jag är liiiite stolt ! Hasse |
|
||||
|
||||
Sv: Försvunnen sommar/lyrik
Klart du ska va stolt Hasse!!
Känslan är stark och tydlig i dikten. Och vi känner nog detsamma de flesta av oss nu. |
|
||||
|
||||
Bravo Hasse
Fast man kan ju åka TILL sommaren dårå |
|
||||
|
||||
Bravissimo
Nu fattas bara tonsättning och dans för att få vädergudarna på bättre humör //Zanét |
|
|||
|
|||
Härligt Hasse!
Vi undrar väl alla vart sommaren tog vägen, den korta vi hade en vecka härförleden.... Jag älskar också att skriva poesi och små "fundringar" Vi kanske skulle ha en liten utmaning på Kalimera till sommarens resor att skriva ner en "ögonblicksdikt"....De där små ögonblicken som går att fångas och bevaras med ett par snabba rader.... Lissi |
|
||||
|
||||
Hasse, den var fin. Vill bara tala om att jag vet var sommaren i Sverige är just nu. Den är i Göteborg!!!!
// Helén |
|
||||
|
||||
[INDENT]
Citat:
[/INDENT] |
|
||||
|
||||
Skicka hit den till Uddevalla
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som är lite egoistisk! |
|
||||
|
||||
Citat:
/// Helén |
|
||||
|
||||
Tack
Riitta |
|
||||
|
||||
Heja Hasse
Tänk om vädergudarna lyssnar på dig o påskyndar sommaren, för att du har diktat så fint! Fortsätt skriv snälla du, det kan ju vara värt ett försök. Moster |
|
|||
|
|||
Ja idag har ju en stor del av landet haft sol!!!
Fortsätt!! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Ivi -som faktiskt ser fram emot 30-graders värme (vilket jag gör sällan) på Karpathos om 18 dagar |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag kommer snart att sitta i en fåtölj på balkongen och dricka ett glas med rött vin. Det är så skönt nu... Men på eftermiddagen är så varmt, ca 32-33 grader och sommaren inte har kommit på riktigt. Jag saknar regnet så mycket... dimitris Aten p.s. Man vill ha det man inte har... |
|
|||
|
|||
Dimitris. Her i nord vil vi ikke ha det regnet du ønsker deg....I hvert fall ikke nå. Vinteren har vært så laaaang, så kald, så våt. Men forstår at det kan bli for varmt i Athen. Selv i tropiske land med regntid og høye temperaturer kan en ønske seg regn - masse vann - nedkjøling. - iskaldt basseng. Masse regn som driver varmen vekk, for noen timer, gjerne om kvelden og natten. Ikke minst når strømmen blir borte og ac'en eller viften tar pause. Men da vet en jo at solen vil skinne i gjen i løpet av kort. Slik er det ikke i Oslo. Og om solen skinner, er varmen minimal. Vi lengter etter sol!! Sol og varme......Flytt Athen hit, er du snill.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Är så infernaliskt trött på regn och kyla Jag vill ha sol och värme NU!!! //Zanét |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|