|
|
||||
|
||||
1,5 dagar kvar till 2 veckors semester!
Nu är det cirka ett och ett halvt dygn kvar innan planet lyfter till Santorini! Som vi har längtat!! Katt- och blomvakt är ordnad, räkningarna betalda och humöret är på topp. Endast packningen återstår, men med tanke på mitt 12-timmarspass jag jobbar i natt får det vänta till imorgon. Jag som ALLTID brukar vara ute i god tid annars! Sambon sitter som på nålar och kan knappt bärga sig heller; hans första greklandsresa!
Tanken är att vi ska ta första bästa båt vidare till Amorgos, men den Superjeten som "ska" avgå lördag kväll är inte att lita på (ännu ej godkänd rutt), så vi får se hur det blir. Det har varit mycket velande hit och dit om vilka öar vi ska besöka. Folegandros har varit på tapeten länge, men får antagligen stå tillbaka med tanke på att färjerutterna inte går riktigt som vi vill. Istället lutar det åt (förutom Amorgos, då) Ios, nu innan hålligånget har kommit dit. Även Naxos är av intresse, jag har ju bara sett Choran där. Är dessutom mycket intresserad av tidigare nämnd ostaffär! Trots allt har vi bara två veckor på oss, så vi hinner inte med allt... vi får se var vi hamnar! Med ett gäng av Jannes guider under armen och insupna kunskaper från Kalimera kommer allt ordna sig! Det är ju lite det som är tjusningen med öluffning; man vet inte riktigt hur det blir! 04:00 lördag morgon ringer klockan och 12 timmar senare sitter vi på en taverna på Santorini och äter (i alla fall jag) grekisk sallad och retsina! Ååh, vad skönt det ska bli! |
|
|||
|
|||
Sv: 1,5 dagar kvar till 2 veckors semester!
Åh, så härligt det låter! Nu åker alla iväg på löpande band verkar det som.... Vi väntar till mitten av juli med vår tripp.... Den som spar...osv
Ha en riktigt go resa! Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för alla glada tillrop! Jag sitter just nu på jobbet och försöker överleva natten. Tankarna vandrar gärna iväg till packlistan - har jag kommit ihåg att skriva ner allt som måste med? Tänk om jag glömmer nåt? Hjäälp...
Citat:
|
|
||||
|
||||
Trevlig resa!
//Zanét |
|
||||
|
||||
Nu är allt färdigpackat! Äntligen! Nu sitter jag bara och väntar på att sambon ska komma hem med pizza, sen är det bara att gå och lägga sig. Ska ju upp dödligt tidigt imorgon... *rys* Här regnar det (som vanligt) men jag ser att det just nu är 29 grader på Santorini Det ska bli så UNDERBART!
Hej då på ett tag! Jag kanske återkommer med en reseberättelse i slutet av månaden! |
|
||||
|
||||
Ser fram emot ett resebrev!
Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
Hejsan!
Ja, det låter helt underbart, jag blir lite smått avundsjuk. Vi åker till Skopelos den 24 juli. Längtan är stor Ha en bra resa MVH Marie |
|
||||
|
||||
Nu tar du förstås en massa fina bilder så du vinner fototävlingen igen
Ha det så jättebra Riitta |
|
|||
|
|||
TREVLIG RESA!!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|