|
|
|||
|
|||
Död dator
Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig, vanligtvis är jag ganska haj på att fixa datorfel själv men nu står jag helt handfallen .
För ett tag sedan köpte jag en laptop, min nya lilla "älskling" fick mig att glömma min stationära dator. Det resulterade till att den stod avstängd i ca 1- 1½ månad och nu startar den inte. Den är helt död, vad kan ha hänt? Jag har ju inte gjort något med den ./ Vickan |
|
|||
|
|||
Sv: Död dator
Detta händer mig ibland när jag varit ute på långa utlandsresor. Jag brukar då testa med att dra ur kontakten och sätta i den igen. Det låter simpelt, näst intill dumt, men det har funkat för mig.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Inga lampor lyser den ger inte ifrån sig minsta antydan på livstecken när jag trycker på startknappen. Jag har haft mina funderingar på nätaggregatet men den är ju bara 1½ år gammal den borde ju hålla längre än så tycker man. Jag får väl fortsätta leta fel, tack för hjälpen i allafall |
|
|||
|
|||
Citat:
Testa även detta. Dra ur kontakten. Håll in startknappen helt i 20 - 30 sekunder. Släpp och sätt i kontakten igen i ett uttag där du vet att det finns ström och försök starta maskinen igen. Det blir en brutal "kallstart" av maskinen, men det fungerar ibland. Framför allt på Fujizu-Siemens men även på några andra. Utsikterna är väl inte så goda eftersom burken är heldöd, men det kostar inget att försöka... Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Ingen lysdiod eller någon annan indikering som tänds på fronten?? /pawik |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|