|
|
||||
|
||||
Dessa läckra kanelpraliner!!!
Vi hava nyss erhållit dryga två kilo kanelpraliner från Grekland. Hårda karameller med mild men distinkt smak av kanel!!!
Min vän på OK/Q8- macken här i Umeå äskade en påse att till frugan sin giva i julklapp!! Uppenbarligen finnes dessa delikata praliner icke till avsalu här hemma i Sverige. Fråga; Är dessa kanelpraliner speciellt predestinerade till julhelgen, eller avnjutes de året runt i Grekland?? Arne "Svärmor inkomma på födelsedagsmiddag denna afton" Gud sig förbarme!!! |
|
|||
|
|||
Sv: Dessa läckra kanelpraliner!!!
Dessa "chinamon"karameller äts året runt. Finns även kaneltuggummin.
Det är en lite speciell smak på dessa. Kommer ihåg när vi var hit som små på semester för att hälsa på farmor. Vi var jättegodissugna(såklart vana med sveriges GOOODA godis), och vi fick en påse godis att dela på av faster. Vi så klart jätteglada. Men påsen var full med kanelgodis . Usch, sen dess har jag bara ätit en kanelkaramell i brist på annat. Men tur att smaken är som baken, delad. Katerina |
|
|||
|
|||
Jag älskar dem och lyckas alltid bli bjuden på sådana någon gång varje semester....
De hör Grekland till... Lissi |
|
|||
|
|||
De har jag missat, låter jättegott! Och dessa finns alltså inte att få tag i här i Sverige?
Kanelälskare... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|