|
|
|||
|
|||
Färja Pireus-Milos-Folegrandos
Hur tar vi oss smidigast till den här delen av övärlden? Går färjan direkt till någon av dessa öar eller måste vi ta oss till Santorini tex? Vi har tidigare rest runt i små-kykladerna, men tänker nu prova den här delen av Kykladerna. 150 dagar kvar!!! Per&Anne-Lie
|
|
||||
|
||||
Sv: Färja Pireus-Milos-Folegrandos
Till Milos går det dagliga turer från Piraeus sommartid, om jag inte minns fel. Har för mig att det går snabbåtar på morgonen, vid 8-tiden. Kl 16.00 går det vanlig färja. Den tog ca 7 timmar när vi åkte den 2005. Från Milos går det sedan att ta sig vidare till Folegandros. Hur ofta de båtarna brukar gå sommartid vet jag dock inte.
Carina Senast redigerad av CarinaN den 2007-01-20 klockan 10:57. |
|
||||
|
||||
Santorini är ingen knutpunkt för färjetrafiken utan det är Paros som är den stora hamnen i cykladerna. Om du går in på länken som du hittar här på Kalimera så kan du enkelt se hur båtarna går. Uppdaterade tidabeller för sommaren finns först senare i vår. Knappast före sista mars och antagligen ännu senare.
Eva |
|
|||
|
|||
Tack för svaren, vi väntar tills det kommer uppdaterade turlistor....
Per & Anne-Lie |
|
||||
|
||||
Under högsäsong går det dagliga turer från Pireus. Inga problems att ta sig via Milos- Folegandros rutten. En linje går bl a ända till Ios/Santorini innan den vänder åter samma rutt.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Nog är Santorini en knutpunkt för färjor om man ska till öar som just Folegandros, Milos mfl! Paros är inte längre en lika stor knutpunkt, i alla fall inte för bilfärjorna eftersom BlueStar snart har monopol på den den delen av ö-världen!
//Robert |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|