|
|
|||
|
|||
Luring?
I resebrevet från Evia av Kjell Olsen står det att de var tvungna att betala returresan för taxin! Det har jag aldrig hört talas om eller råkat ut för, så det var väl en riktig luring som vanligt. Var det bara jag som reagerade på det?
Däremot så vet jag numera att om man ringer och beställer en taxi får man betala för resan till upphämtningsstället. Låg taxa i o f s, men löpande efter avstånd och inte fast framkörningsavgift som här hemma. Likaså blev jag förvånad första gången jag delade taxi i Grekland och båda sällskapen fick betala vad som stod på taxametern...! Men det var riktigt det också visade det sig. Peter |
|
||||
|
||||
Sv: Luring?
Det var verkligen något jag också reagerade på! Tänkte strax att "jag undrar vad som hänt om man föreslagit kontakt till turistpolisen" - men man vill ju inte börja sin semester på det sättet, så man betalar nog och försöker låta bli att irritera sig över 30 euro
|
|
|||
|
|||
Jeg har aldri opplevd å betale returreisen, selv i Athen med de beryktede taxisjåførene der. Og to ganger har vi delt på utgiftene når taxien har plukket opp andre underveis (andre ganger har jeg betalt full pris). Hvilke regler som gjelder, vet ikke jeg
|
|
||||
|
||||
Aj då!!!! Det här med delad taxi.... När vi en sen kväll anlände till Chania Airport då tog vi första lediga taxi för färden in till Chania Town. Vi hade strax innan träffat en fattig Holländare och honom erbjöd vi plats i vår taxi. Priset hade jag förhandlat fram till 12€, ja det var några år sedan.
Tydligen snappade taxiföraren att vi ej var bekanta så när vi anlände till Chania old Town ville drivern ha 2 x 12€!! Jag blev rasande och hotade genast med turistpolisen. När jag så började fingra på mobilen gav föraren upp och for med rivstart iväg. Han fick då bara våra 12€. Tur jag ej hann ringa Turistpolisen..... Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Samtidigt är det ju så billigt att åka Taxi där, så spela roll... Men att betala för returfärden? Där sätter jag stopp. Peter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|