Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-13, 13:00
Myslos avatar
Myslo Myslo är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Galen på flygletande!

Nu blir jag snart galen... Försöker hitta flygresor mellan stockholm och santorini i mitten/slutet av juni. Vi ska till Milos och ev någon annan ö i närheten och då verkar det smidigare att flyga till Santorini istället för Aten. Eller?
Apollos hemsida förstår jag mig bara inte på. Jag hittar ingen information om det är direktflyg eller inte, och hittar nästan bara flyg som går från santorini-sthlm kl 3 på natten... Hittade på Airtours för 2699 pp tor men då måste man åka antingen 7 eller 14 dagar. Är mer inne på 10, tror inte vi hinner 14 och 7 känns för lite... När jag söker på tex flygvaruhuset, seat24 mm får jag bara fram helknasiga flyg med många byten eller priser på ca 42000 (ja, faktiskt). Någon som kan hjälpa mig att förstå mig på den här djungeln?
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 13:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Galen på flygletande!

Jag flyger själv med Apollos enkelbiljetter till och från Santorini. Reser ut en lördagmorgon och hem mitt på dagen. Visserligen blir det två övernattningar eftersom det inte går några flyg hem till Umeå på lördagkväll men för den som bor nära Arlanda är flygtiderna mycket bra.

Nu har jag kollat och i juni flyger Apollo ut på måndagar. Jag flyger iväg redan i maj.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-04-13 klockan 13:07.
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 13:21
Myslos avatar
Myslo Myslo är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

men vad är det för skillnad på young supersaver och supersaver. Antar att det har med åldern att göra..
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 14:12
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Testa "solfaktor punkt com" , här är en färdig santorinisökning om länken tillåts. 10 dagars resor är ovanliga!
8 dagar/2200:- är det närmaste.

//PO
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 15:49
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Myslo Visa inlägg
men vad är det för skillnad på young supersaver och supersaver. Antar att det har med åldern att göra..

Young biljetterna kan man boka om man är upp till 28år.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 23:30
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Nu blir jag snart galen... då verkar det smidigare att flyga till Santorini istället för Aten. Eller? ...då måste man åka antingen 7 eller 14 dagar. Är mer inne på 10, tror inte vi hinner 14 och 7 känns för lite...
Jag känner ingen mig här, vi ville åka 1 och en halv vecka och lyckades inte hitta någon resa t o r Santorini. Såvitt jag hittat är det bara Airtours och Apollo som flyger dit.

Förra året löste vi det hela med att åka till Aten och hem från Santorini. Det gick jättesmidigt. I år åker vi först i Juli och då hittade vi inte billiga enkelresor från Santorini, så det blev tor Aten, men hem via Santorini var mycket smidigare.

Kan ni åka före skolavslutningen kan det ju vara en ide att ha is i magen och hoppas på lika billiga sista minutenpriser som i fjol. då kunde man åka 2 veckor tor santorini för under 1000 kr - och då kanske man kan offra sig och stanna 2 veckor

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 11:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Numer blir det oftast billigast att köpa enkelbiljetter. Då har man ju också bättre möjligheter att välja resedagar.

Apollo kör Stockholm-Santorini och tillbaka på måndagar. Det finns just nu enkelbiljetter för runt 4½tusen för två den tid ni vill åka och ca 1000 spänn billigare därifrån. Du hittar dem om du väljer one way.

Kolla vad Sterling har kvar till Aten den tiden så kan du kanske kombinera ihop något som passar er.
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 16:06
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Ska ni till Milos är båtförbindelserna från Aten mycket bra. Vanlig färja tar ca 7 timmar. Man kan också välja inrikesflyg Aten-Milos till bra pris.
Väljer ni Aten är flygutbudet betydligt större. Åker ni med t ex Sterling kan ni välja själva hur många dagar ni vill stanna.

Carina
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 17:41
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Citat:
När jag söker på tex flygvaruhuset, seat24 mm får jag bara fram helknasiga flyg med många byten eller priser på ca 42000 (ja, faktiskt).
Det där är jättekonstigt tycker jag!
Så är det jämt när jag provar söka resor på såna där ställen, typ tur och retur för sexti tusen.. det är väl ingen som betalar liksom. Konstigt, när de säger sig söka efter de billigaste resorna. Ren och skär lögn, eftersom det alltid finns billigare...

Men pappa har tydligen hittat resor på mr.jet. Hur han gjorde förstår jag inte!
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 21:34
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Sembo har en utmärkt sökmotor för flyg. (även hotel, så jag kan inte lägga ut en länk här, men de är lätta att hitta)

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 16:28
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Är också i samma "Problem" just nu! Har efter mycket om och men fixat ledigt första veckan i Juni och tänkte åka till Amorgos med Santorini och utgångspunkt. Apollo har ju flyg för den facila summan av 3200 kr. Det är 2-6 Juni så det är ju lite före skolavslutningarna. Vad tror ni - ska man våga vänta på "sista-minuten"-priser?
Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 16:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Svårt att säga eftersom flygen vid den här tiden är ganska fulla. Den 26 maj letade några jag känner efter flygbiljetter för tre personer till Santorini. Var ej bokningsbart utan först när hon sökte på en person var det bokningsbart. Det var några dagar sedan men du kan ju testa de dagar ni vill resa. Santorini är väldigt populärt att flyga till för ö-luffare och är planen nästan fulla redan nu lär det inte bli så billiga restresor.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.