|
|
|||
|
|||
STRÄNDER I PLATANIAS
Hesan alla, i mitten av juli åker jag till kreta och platanias
(19 juli) Har varit på kreta förrut men inte på chaniakusten så jag undrar om nån kan ge mig några råd om var dom bästa stränderna finns i närheten av platanias.Och så undrar jag om det är någon mer som åker 19-26 juli det skulle va kul att ses över en öl på kreta /JÖGGA |
|
||||
|
||||
Sv: STRÄNDER I PLATANIAS
Hej!
Jag tror att det finns MÅNGA här på forumet som känner Hania-trakten bättre än jag. Jag har bott bara en gång i Agia Marina, bredvid Platanias och det var på hösten. Jag vandrade varje morgon MÅNGA kilometer barfota med byns hundar på dessa kilometer långa stränder och njöt av soluppgången. Tyvärr kan jag inte säga, vilken strand som är bäst då jag tyckte att det var samma strand hela sträckan och på den tiden fanns det knappast några människor där!!! Men hoppas att någon kan berätta mera! Ha en trevlig resa! mvh/Eija |
|
|||
|
|||
Jag har varit i Platanias flera gånger och så bott precis vid den långa stranden...Jag har rest i sept-okt och då var det lugnt på stränderna..Kan tänka mig massor av folk i juli...Det kan variera lite med ren sand eller mer mot lite småsten, men ute i vattnet är det sandbotten...Det är på sina ställen ganska långgrunt, men även det kan variera..Man kan vandra i timmar efter stranden ... Bara vid den lilla hamnen blir det ett stopp...Jag tyckte inte någon del var dållig....
Ha en fin tur! Platanias är mysigt! Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för svaren,jag börjar längta till den 19/7
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|