![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det dax igen, 2 veckor tidigare än förra året..
ALLERGI = plooenallergi = gräspollenallergi Både jag och min son (11år) har problem att vistas ute, vi har både gräspollen allergi. Tur i oturen ![]() Nästa år skall jag försöka att vara på Kreta, då slipper jag dessa problem. Gräset blommar inte där på samma sätt som här. Nico snyft... |
|
|||
|
|||
![]()
Tips! Testa Kestine tabletter - de har hjälpt oss väldigt mycket, bäst av alla tabletter vi har testat. Jag och sönerna har också pollenalergi (björk, gräs, gråbo etc).
Nu har pojkarna genomgått Hyposensbehandling som tar 4 år (!) men det har gett resultat, de är inte alls lika plågade av pollenet som tidigare. |
|
||||
|
||||
![]()
Tabletterna funkar också bra mot moskito-bett, så ta med er några ner till Grekland! Kliandet och svullnaden minskar med en gång. Jag och dottern kör med Loratadin. Billiga och bra!
Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Ville bara fråga om,det är så att myggbetten blir lindrigare med dessa allergimedel? Min son och sambo har mkt ont av myggor o nu när vi skall ned till grekland igen,så vore ju det bra att ha nåt som lindrar. Är lite tveksam till att kleta in sig i medel med varningstrianglar! Men det kanske inte är så farligt? Men är det så att man hela tiden skall äta tabletterna,för att förebygga då? Nu när vi var nere i somras o pojken blev mkt biten,så hade vi salubrin som lindring...fick badda på betten. Hälsn kattis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Supermarkets i Grekland finns bra myggmedel man kan smeta på om man blivit biten. Svider inte så mycket som salubrin. Mia ![]() Senast redigerad av Zanét den 2007-06-09 klockan 22:18. Anledning: För långt citat |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns en salva som heter Phenergan som är bra mot alla typer av bett. Finns receptfritt på alla Apotek och kostar ca 1,5 €.
Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Medlen har ingen varningstriangel, men vissa personer blir trötta av dem. Man äter en gång per dygn, så äter man innan sänggång brukar man slippa tröttheten. Citat:
![]() /Marianne |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns även en liten roll on som heter fenistil på grekiska apotek.
Har prövat mig igenom alla salvor men den här tycker jag funkar bäst. Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Zanét ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|