|
|
|||
|
|||
Hälsningar från Mirtos på sydöstra Kreta!
Varmt och soligt men var är alla turister? Brukar vara mycket fler rätt om det är tidigt på året (början maj). Byn har renoverats en del sedan i höstas. Gatsten håller på att läggas i de centrala delarna av byn. Blir nog bra när det blir färdigt. Vädret är varmt och soligt. Vi fick ett litet åskväder förra veckan med lite regn. Dessutom drabbades vi av sand från Sahara. Alla restauranger har inte öppnat ännu. Bl annat är La Serra fortfarande stängt. Har skett en del ändringar av butiker bl. annat har vi fått en glassbar.
Hälsningar Eva och Richard |
|
||||
|
||||
Sv: Hälsningar från Mirtos på sydöstra Kreta!
Härligt att höra! Trivdes bra i Mirtos vid mitt besök. God mat kommer jag ihåg att det var.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Hur mår havet..tänkte mest på vilken temp det har🤒? Och om det är badvänligt redan..?
Ha en härlig vistelse på fina Kreta! / Kajja |
|
|||
|
|||
Vi har inte hoppat i. Enl. Meteoblue är det +18 och det tycker inte jag är tillräckligt!
Turisterna har kanske hamnat i Ierapetra och på dess östra sida i Koutsounari? Det är fortfarande svalare än vanligt, men solen skiner gott. / Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Vi hälsar tillbaka till Mirtos! Senaste besök 2019, 2020 - 2021 rann ut i Corona-sanden. Ett litet hopp om en höstresa men många bitar skall falla på plats i så fall
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kul att det fixas i den lilla byn. Hoppas det dyker upp fler turister snart. Njut för oss alla! |
|
||||
|
||||
Har nu läst om Mirtos och förstår att det är ett trevligt ställe Har inte varit så mycket i den delen av Kreta men gjorde en dagstur till Ierapetra för flera år sedan och där var det väldigt trevligt minns vi
Besökslistan fylls på 😅 Ha det fortsatt fint där! // maji |
|
|