|
|
||||
|
||||
GRESK MAT MED GODE VENNER
I kveld blir det "Gresk Aften" med gode venner !
- de er ikke "greklandstokiga" som meg , men jeg tror faktisk de vil bli skuffet om jeg ikke serverer gresk mat Eva L's pai og de andre lammerettene fristet virkelig - men som vanlig er det travelt og jeg måtte lage noe på "rutine" Jeg har laget "de faste" : tzatziki skordalia og gresk salat. - så blir det Gigantes og Dolmades fra boks, LETTVINT og GODT synes vi Min favorittgryte er " Xirino me Selino" , det blir det i kveld + Keftedes av lam. På benken står en panne med Baklavas laget etter "YIAYIA's" oppskrift - men VET dere at Baklavas er en "tryllekake" ??? Iflg "Yiayia" forsvinner både kolesterol, og "annet" som vi helst ikke skal ha for mye av, ut av ovnen og opp igjennom pipa under stekingen - uansett, på benken står den, sprø og lekker og frister - noen flere som kommer i kveld? Skulle GJERNE hatt Lissi her nå til å rydde og vaske JEG lager MAT og r e k k e r jeg det, tar jeg rengjøringm.m. etterpå Kari |
|
||||
|
||||
Sv: GRESK MAT MED GODE VENNER
Oh va trevligt,tänk och va me på den middan...
Tänk på oss också som skulle vilja va me |
|
||||
|
||||
Låter mer än gott!!!
Kanske jag skulle skicka 2600 digitala bilder för att förgylla aftonen??? Eller skicka Svärmor??? Ur askan- I elden.... Arne |
|
||||
|
||||
Tycker Arne ska inviteras att kåsera på temat "Aprilskämt vi glömt"
|
|
||||
|
||||
AntiNissiros?? Flygplatsen på Amorgos?? Det superba vinet Filiria??
Ja, jag fundera och planera nu för Aprilskämtet 2006 på Forumet.... Flygbåtar till öarna?? Bro emellan Pireus och Paros?? Tunnel från Pireus till Amorgos??? Nja... Det må mera till för att ett nytt Aprilskämt tillverka... Tacksamt emottages tips.... Arne "Svärmor bortskänkes emot annonskostnaden" |
|
|||
|
|||
Høres både trivelig og godt ut!
God appetitt og lykke til! |
|
||||
|
||||
Citat:
- det ble jo litt for kort frist denne gangen Umeå - Gjøvik er nok en etappe som krever planlegging - og kanskje var det ikke et publikum her, som var kåseriet verdig heller HVA med LUND på lørdag, Arne Der finner du det rette publikum Kari |
|
||||
|
||||
Citat:
TENK, jeg "sparte" dem t.o.m for våre 600 feriebilder, - i min hensynsfullhet |
|
|||
|
|||
Det var på Gjøvik man skulle vært i kveld...
|
|
||||
|
||||
Citat:
- som vanlig hadde jeg laget til altfor mye mat, så det hadde ikke vært noe problem med flere gjester Men det måtte være noe rart med maten, .... jeg var tung i hodet i hele går Kari |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
- siden RESTENE vi har spist, i går og i dag, har vært helt uten ...... Kari |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Da har nok stoffene som gir deg hodepine forduftet...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Absolut säkert |
|
|||
|
|||