|
|
|||
|
|||
Chania
Hej!
Vi har beställt rum på Archontiki Hotel i slutet av september och början av oktober. Är det någon som har bott där? Det är första gången vi besöker Kreta eller Grekland. Vad är det vi inte får missa i form av mat, platser och dyligt. |
|
||||
|
||||
Sv: Chania
Citat:
(Jag kommer aldrig att glömma den familj som efter en vecka på Karpathos sa: "Det ska bli skönt att komma hem och slippa den förbannade pommes fritesen till allting!" Vi hade varit där lika länge och hade inte fått pommes frites en enda gång... men å andra sidan brukar vi gå ut på stan och äta. De åt frukost, lunch och middag i hotellets poolbar och sedan tog de kvällsdrinken där också för att vara på den säkra sidan... ) Så ut och rör på er och våga prova på sånt ni aldrig har testat förut. Min dotter var elva när hon bestämde sig för att varje dag i Grekland äta något hon aldrig hade ätit förut. Det var en bra föresats. Apropå grekisk mat: gör som grekerna själva och beställ in flera olika smårätter, mezedes, från förrättsmenyn. Sen äter alla litet av varje och kan på så vis smaka sig igenom en hel massa goda rätter. Ett annat tips: Googla Matt Barrett och gå in på hans Greece Travel Guide. Klicka er fram till Greek Food och ägna några lustfyllda timmar åt att botanisera där. Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
Förutom de många goda tips ni får här i forumet så rekommenderar jag att ni skaffar Jannes nya guide om Chania med omgivningar http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32825 här får ni mycket nyttig information och många tips! |
|
||||
|
||||
Hej några tips på mat.
Glöm inte dagens Grekiskahusmanskost i saluhallen hos Agapinis. En tur till Galatas och Galatiano Perasma Torsdag eller Söndag . Markos som ligger ute vid Kato Stalos man väljer mat ute i köket. lolis |
|
|||
|
|||
Är det inte någon som har bott på Archontiki Hotel?
Nu är det bara 12 dagar kvar tills vi åker. Längtar så att det nästan gör ont. Tierp |
|
|