![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det förtjusande lilla fiskeläget Agnontas ligger cirka 8 kilometer söder om Skopelos stad, och cirka 5 kilometer väster om Stafilos. Jag har sett ett otal grekiska fiskesamhällen, men frågan är om inte Agnontas är finast av alla. Inramningen är trolsk: pinjeträdsklädda kullar som möter blågrönt vatten där det guppar färgglada fiskebåtar, från stranden går två träbryggor ut i vattnet, på bryggorna kan man sitta och vila sig efter en lång lunch på någon av de gemytliga tavernorna.
![]() Det förtjusande lilla fiskeläget Agnontas på Skopelos. Fler bilder från underbara Agnontas finns här. |
|
||||
|
||||
![]()
En av mina hållplatser i livet!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
O ja, en av våra också! Lugnet, den fina fisken/skaldjuren och atmosfären........
Hela Skopelos är en speciell ö med allt man, som greklands-tok ![]() För oss finns bara en ö till där vi upplevt samma mänskliga värme, Karpathos! Även om vi verkligen gillar hela Grekland så får man ju, genom åren, en speciell känsla för vissa platser. Catlady ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ahhh! Tänk ..... en långlunch på Agnontas!!!! ![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Säg det!
![]() ![]() ![]() / Anne ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hakar på om jag får! Absolut ett guldställe i min minnesbank. Aldrig glömmer man Agnontas, maten, utsikten, bergen och katterna som väntade på "a treat" 🐟 🐈*🐟
/🐐🛎️ |
|
||||
|
||||
![]()
28 dec...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Usch ja, Skopelos hade verkligen regn och storm under julhelgen! "Elena" hette visst ovädret.
Daphne på Skopelosnews visar många bilder från ön, både vackra, effektfulla och lite hemska......(som denna)...... Catlady 🐈 ![]() |
![]() |
|
|