Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-15, 23:49
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 012
Standard Följdproblem del 2

Så har jag då trasslat till det igen, kanske ganska skojigt att läsa om det men det bjuder jag på.

Det var ju lite trubbel med att jag misstänkte att IE 7 Beta och Mozilla Firefox inte gillade varandra riktigt. Jag har inte lyckats återta IE 6 som var den ursprungliga läsaren. Så jag använde mig av "ähh-va-f**n-principen" och tyckte att Mozilla var i vägen så den plockade jag bort.

Mindre lyckat, rent ut sagt dumt gjort för direkt efter så kan jag endast använda startsidan i IE, Kalimera och ni ser ju att jag kan skriva här. Men ingenting annat går att öppna, inte ens Windows Update. Inga länkar till websidor går att öppna, vad fattas i IE-läsaren då ?

På den gamla Tele2-cd:n fanns visserligen en stenålders-version av IE, 3.2 eller nå´t hette den visst men datorn vägrade installera den. Tänkte att jag i alla fall kunde få igång något annat för att göra någon download, ta tillbaka Mozilla kanske.

Och jag hittar ingen funktion i datorn där jag kan återta ett avinstallerat program. Systemåterställningen vill inte fungera fortfarande trots att jag trodde det. Det gick att välja 11/6 som närmaste datum att återställa till men efter omstart av datorn hade det ändå inte gått in.

Detta är egentligen bara uppkommet av klantighet, men inget som har skadat datorns vitala delar. Endast programfel, men varför i hela friden skapar Mozilla och IE sådan konflikt med varandra, om man kallar det så ?

Vad jag också tror är att det rör sig om proxy-inställningar, har för mig att jag stötte på något som sade så under mina undersökningar nu i kväll. Och vad är då proxy ?? Antar att det är hur datorn visar websiter och gör dem synliga och läsbara, eller......?

Trots att det är dyrt så kom tanken upp att i alla fall införskaffa IE 6-cd från butik och ta bort IE 7 Beta. Den kan jag ju inte ta bort nu eftersom jag vill kunna kommunicera på Kalimera i alla fall. Och förvisso har jag hittat några programdelar av Mozilla, det finns lite filer kvar trots avinstallationen men jag kan inte få den att gå in på nytt. Omöjligt kanske ?

Finns det nå´t att göra ?



Hasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-16, 07:36
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Följdproblem del 2

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag kör både med IE, Firefox och Opera hemma utan några som helst konflikter...

T.o.m Handelsbanken fungerar med Firefox (äntligen)!


//Åke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-16, 10:23
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 012
Standard Sv: Följdproblem del 2

Raskt, ledigt och lätt har jag nu via en kollega på jobbet, en ie6setup.exe att köra i hemdatorn. Den ska hjälpa mig att sedan kunna tanka 77,5 MB från Microsoft.

Det känns därför mycket trevligare.



Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-17, 19:46
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 012
Standard Sv: Följdproblem del 2

Problemet löst !

Tog bort IE 7 Beta 2. Setup-filen jag försökte med, ville inte installeras pga att datorn känner av att en nyare version redan finns.


Allt är frid och fröjd.



Hasse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT