|
|
||||
|
||||
En kvällsdrink till ljudet av vågor på Fourni
Dagens längtansfulla bild är från Fourni.
Idag längtar jag i all enkelhet efter att sitta vid strandkanten och ta en kvällsdrink och lyssna på vågorna. Här kan ni läsa om den mysiga lilla hamn. |
|
||||
|
||||
Sv: En kvällsdrink till ljudet av vågor på Fourni
Precis! Sa till min man idag att jag är i akut behov av semester. Och den semestern borde vara i Grekland och på ett ställe där jag kan sitta på en strandtaverna, dricka något gott och glo på havet.
Men verkligheten är nog den att vi inte kommer att resa till Grekland i år heller. Nå, köpte ouzo igår, får ta en drink hemma ikväll i stället och glo på den frusna sjön. / Anne |
|
||||
|
||||
Ojojoj, där hade man gärna setat och bara funnits...
|
|
||||
|
||||
Janne, nu gör du mig sjuk igen! Men i september är jag (nog) där igen.
Det här är att bara vara på Fourni, jag vet inte hur länge han satt där, men det var länge. Birgitta |
|
||||
|
||||
Det får vi verkligen hoppas!
|
|
||||
|
||||
Inte så illa det heller.
|
|
||||
|
||||
Vi är nog många som längtar till Fourni 💙 nu. En ö som är så oerhört lätt att gilla och känna sig hemma på! Inte svår att nå heller, via t.ex. Samos.
Tacksam att jag lyckades sy ihop en resa även i somras, som inkluderade denna fina pärla! Kul att Birgitta parkerat sig på samma lilla strand som jag brukar göra, se min profilbild 🤗. Hälsa ön i september, Birgitta, tror absolut att du kommer iväg. Jag satsar på öar längre söderut i år. Bokat både boende och flyg till Kastellorizo nu! / Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
När åker du? |
|
||||
|
||||
Om gudarna är med mig, lyfter planet från Rhodos till Kastellorizo 26/7.
Då kan jag, förhoppningsvis, vakna upp på min födelsedag och utforska en ny ö! Hoppas och tror att det kommer att funka. ☺️ |
|
||||
|
||||
Håller tummarna!
|
|
|