|
|
|||
|
|||
Kontantkort
Hej,
Har ni några erfarenheter angående kontantkort för mobiltelefoner i Grekland? Särskilt intresserad av hur det funkar med mobilt bredband på öarna och vilka operatörer somhar bra tjänster. / Fredrik |
|
|||
|
|||
Sv: Kontantkort
Kontantkortet Cosmote What's Up har jag själv, och då betalar man 5€ för att få simkortet. Dessa 5€ får man sedan tillgång till under 5 månader (1€/månad fylls på på kortet). Dock kan man ladda kontantkortet med valfri summa i de flesta kiosker som man kan ringa/smsa för direkt. Det som behövs vid köp av simkortet är pass eller leg eftersom de numera registrerar även alla kontantkort. Vad jag har märkt så är täckningen riktigt bra även på öarna.
När det gäller mobilt bredband så har jag bara testat Vodafone och då på Naxos och Syros, täckningen har varit ok till bra beroende på var man är, men funkar perfekt för vanligt surfande. |
|
||||
|
||||
Varför betala för mobiltbredband när man kan surfa "Wifi" på många barer, restauranger och hotell...?
Malin |
|
|||
|
|||
Har du ett "Upplåst" modem med dig eller har du köpt ett "kontant paket" med modem?
Anders |
|
|