|
|
|||
|
|||
Back to PARADISE....
Amorgos I'm on my way!!.. ..3 månaders långa väntan är äntligen över!..
Som att åka tillbaka till en kär gammal vän... ska bli intressant och se hur jag upplever hösten på Amorgos. Många vandringar blir det både nya och gamla, till Stavros ska jag absolut gå igen... en så vacker vandring förbi det magiska klostret THEO LOGOS... härligt! Imorgon 08.55 lyfter jag mot Aten och sen vidare samma kväll till Egiali....hoppas förstås på att det inte blir några förseningar.... bara måste med båten 17.30. Fler rapporter kommer förstås... as usual... .. Ikväll blir det tidigt i säng.. ska upp i ottan.. runt 04.00.....puh..jag är ingen morgonmänniska MEN när jag ska till Grekland brukar jag "skutta" upp ur sängen och tur är väl det! Sunny |
|
|||
|
|||
Sv: Back to PARADISE....
Ja,skuttning blir det när man ska till paradiset! Ha nu en underbar resa och jag kommer att följa dig hela vägen!
|
|
||||
|
||||
Ha det underbart på ditt älskade Amorgos Sunny!
Katitzi |
|
||||
|
||||
Med så bra flygtid bör du väl knappast missa båten.
Ha en fin resa! Masse |
|
||||
|
||||
God tur
|
|
|||
|
|||
Ha det bara SÅ bra! Längtar efter rapporter!
Lissi |
|
||||
|
||||
En ny Amorgostur är du värd, Sunny!
Jobbat hela sommaren med detta fina väder vi har haft i Sverige. Och naturligtvis kommer vi att följa dig på dina vandringar. Hälsar Birgitta på vårt älskade Fourni. |
|
||||
|
||||
Trevlig resa Sunny Även jag ser fram emot dina rapporter från ÖN.
//maji |
|
|||
|
|||
Tack till Er ALLA för trevliga hälsningar.. ..sitter just nu på Nowegians flight till Aten och... surfar. härligt!!
Ska verkligen njuta.. jobb hela sommaren så visst är jag värd detta!! Rapporter kommer eftersom... ska försöka sova lite på båten...it's a long way to Paradise!!.. Ha, det fint!.. |
|
||||
|
||||
Ha en god fortsatt färd mot Amorgos och en härlig vistelse på en ö som betyder så mycket för dig.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Tänk att DAGEN är här nu! Så härligt Sunny att du nu är på väg! Ser framemot att åter få följa med dig till Amorgos☺
Ha det Jättegott!!! Ylva |
|
||||
|
||||
Citat:
- og t r o r sikkert du vil få det, Sunny, NYT og KOS deg |
|
|||
|
|||
Äntligen ombord på Blue Star sen en halvtimme... bussfärden till Pireus gick smärtfritt förutom att jag med flera fick stå upp hela färden in till Pireus.
Men ankom Pireus redan efter en timme... trots mycket trafik! Kom i samspråk med en tysk kvinna som skulle till Naxos, så vi skulle ju med samma båt... vilket var bra eftersom jag inte riktigt visste vart jag skulle stiga av i Pireus...sist jag kom hit i maj vart det mörkt och då skulle jag ju övernatta på Phidias hotell vilket känns bra att slippa denna gång! Det kändes otroligt gott med en kall öl i hamnkaféet i sällskap av min nya bekantskap, en bra start på semestern med andra ord! Ska försöka sova denna båtresa..är rätt slut nu, varit iväg sen 05.00 i morse! Ser nu framemot en underbar tid på Amorgos! Det kommer mera.... Sunny PS. 01.10 beräknar jag gå i hamn i Egiali. |
|
|||
|
|||
Härligt att Du snart är där igen Sunny..ha det jätteskönt!
|
|
|||
|
|||
På den förra tiden,kom jag alltid till Pireaus väldigt tidigt på morgonen.Flygen gick mest nattetid.Man sov på däck och var helt slut när man kom fram- till Ios då.
Sista gången jag besökte Ios -84,hade jag fått "en peng" av min snälla Pappa.DÅ kostade jag på mig en hytt på båten och sov som en bäbis i flera timmar.När jag vaknade och hade fräschat till mig,gick jag in i matsalen (som fanns på de gamla fina färjorna) och beställde spaghetti och en flaska retzina som jag tog med mig och åt på däck.Nästan aldrig har en måltid smakat så gott och DESSUTOM hade båten hunnit nästan till Naxos,så det var inte långt kvar! Nu ska du ha en underbar semester på bästa Amorgos! Kyss havet från mig! |
|
|||
|
|||
Vilken underbar berättelse Malina!..
Det var tider det.. kan jag förstå.. hade suttit fint med en sovhytt..MEN.. en airseat får ändå duga! Lägger nog pengar på något annat.. som tex mat.. .. Ska kyssa havet.. lovar!!.. Sunny(på väg mot Paros som är första stopp) |
|
||||
|
||||
Från mig med!
|
|
||||
|
||||
Önskar dej en härlig semester vi ska nog tillbaka till Amorgos men då
blir det Egiali som vann mitt hjärta då utan magbekymmer ser fram emot rapporter Ha det bäst/ Susanne |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hur länge ska du vara borta och ska du bo i Egiali hela tiden?
|
|
|