|
|
||||
|
||||
Uteliv i Chania med omnejd?
Hej!
Idag skriver jag å min 22-åriga dotters vägnar. Hon skulle egentligen ha jobbat hela sommaren, men har nu lyckats få en veckas ledighet lagom kring midsommar. Hon fick då plötsligt lust att ta en restresa. Inga kompisar kunde hänga med så hon bestämde sig för att helt enkelt dra iväg ensam. Har nu lyckats få tag i en ospecificerad resa till Chania, hon åker dagen före midsommarafton. Sanna undrar lite om nöjeslivet i Chania. Jag har varit i där, men jag har ju liksom inte undersökt nattlivet som passar hennes generation. Någon som kan komma med tips på vart hon ska ta vägen för att roa sig? Kanske finns det t o m någon här som kommer att vara i Chania samtidigt som hon? Carina - två dagar kvar |
|
|||
|
|||
Sv: Uteliv i Chania med omnejd?
Finns en bar där det brukar vara mycke folk. Kan vara liiite svår att hitta om dörren är stängd, kan inte förklara riktigt men för mej nån av gränderna ovanför hamnen, fråga er vidare. Heter Il Mondo .. eller El mondo.
Var där -96 .. o mycke folk även 2005 ... o bartendrarna kände igen en efter 9 år ... Sen finns ju flera stället utmed hamnen, o en del lite utanför som vi inte testat. //Camilla. |
|
|||
|
|||
Sv: Uteliv i Chania med omnejd?
Hej, det finns två bra nattklubbar som grekerna går till och de ligger i agia marina/platanias. De heter milos och destilji. Hon kan också gå till restaurangen zepos i chania stad/old harbour, dær brukar de placera ensamma kvinnor vid ett annat kvinnligt sællskap.
|
|
|