Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-17, 11:41
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Vågar jag.....................

..........göra en hennatatuering i Grekland? Har någon gjort det och vad ska man tänka på?

Jag har en vanlig tatuering på ankeln sedan många år, och har länge tänkt på att göra fler men är inte riktigt säker på var (axel/fot) och vilket motiv jag skulle vilja ha, kanske en sol på foten och en delfin på axeln,vill därför prova med en henna eftersom den går bort efter ett tag, för att sedan göra en riktig om det känns bra.

Vågar/ vågar inte......

bopia
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 11:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vågar jag.....................

Har också funderat på att göra en hennatatuering men det har inte blivit av. Skulle göra den före resan till Grekland för jag inbillar mig att säkerheten är större här. Vet inte om det kan uppstå hudirrationer efter hennatatueringar men i så fall är det bättre att få den här hemma.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 11:48
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Till och med jag (54 år) vågar, en sol + en delfin, håller inte så länge tyvärr, en vecka ungefär om man badar mycket. Kostade för ett par år sedan 5 € på stranden i Kato Stalos.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:07
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Jag har sett en tjej på Kreta som fick hemska hudreaktioner efter en hennatatoo.Jag skulle låta bli!!!
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:11
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Har också hört om hudirritationer o typ brännskador. Men hur vanligt det är vet jag inte. Vet jag läst artiklar om det i typ Aftonbladet eller liknande.... Kanske går att hitta om man söker på nätet.
//Camilla.
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:21
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Min son gjorde en tatuering när vi var på Zakynthos. Det gick hur bra som helst. Den gick dock bort ganska snabbt. Men det är klart har man allergier av något slag kanske man bör avstå.

MVh Nicka
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:22
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Läste någonstans att man ska undvika henna med ppd i, det är förbjudet i Sverige och finns i den blå och svarta, finns på "semesterorter"
läs vidare
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...349593,00.html

Senast redigerad av LN den 2007-07-17 klockan 12:32.
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:09
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Det är klart att du vågar. Problemet är att hennan kan färga, jag vet att många hotell tar betalt för lakan om tatueringen har färgat av sig på dem. Jag tror inte att sån färg går att få bort.

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 08:29
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Linnea (vår dotter) gjorde en henna tatuering för x-antal år sedan när vi var på Zakynthos, den höll i ca 7-10 dagar och sedan var det en vit "tatuering" kvar!!
Solbrännan gjorde så att säga sitt :-)
Inga problem för henne och jag skulle inte tveka att låta henne göra en till, eller om jag själv skulle få för mej som du att prova vart/vad jag själv vill ha sen "på riktigt"Lisbeth K

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-20 klockan 13:52. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 16:53
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Vet flera som gjort henna tatueringar utan några problem, men det beror helt på hur känslig man är. Tänk bara på att göra den på ett ställe där du inte har kläder, eftersom det tar ett tag innan den torkar. En kompis gjorde en detaljerad som tog ett bra tag att göra och när hon var klar släppte hon ner håret som självklart hamnade på tatueringen och smetade ut allt. Inte lika snyggt, då färgen satt kvar ett tag. Undvik att utsätta tatueringen för mycket sol i början, så ska det gå bra.
Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 20:51
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Har gjort det två ggr i Italien och i Tunisien och inte haft några problem.Det kan väl inte va så stor skillnad från land till land.Gjorde båda på stranden och det satt kvar i två veckor,men det badades rätt mycket.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.