|
|
|||
|
|||
Ixia Blue Star Dionysos
Hej!
Finns det någon som bott på ovan nämnda hotell och kan berätta något om det(lägenheter,personal,poolområde,o dyl.)? Vad finns det att göra i omgivningarna, restauranger, barer, shopping, utflykter o aktiviteter?Vi är en barnfamilj (barnen 12,10,5 år) som funderar på att boka. Kan någon rekommendera eller avråda? Vi har varit i Grekland många ggr förut men aldrig på Rhodos. |
|
||||
|
||||
Sv: Ixia Blue Star Dionysos
Hej!
Jag och min familj var på Dionysos i 14 dagar under sommaren 2005. Vi bodde i en tvårumslägenhet och den var riktigt stor och standarden var helt ok. Mina barn (11 och 15 år då) tyckte poolerna var för små och grunda för att det skulle vara riktigt roligt, men i övrigt var det ett bra hotell, stort men med trevlig personal. Det är nära till stranden som är består av lite större sten och har en svalkande vind. Längs vägen som går parallellt med stranden finns lite restauranger, barer och affärer. Utbudet är lite större i Ialysos och så klart störst i Rhodos Stad. Båda ställena lämpliga för ett kvällsbesök och Ni tar Er enkelt dit med buss eller taxi. Ett besök i gamla stan i Rhodos är ett måste för den som besöker Rhodos för första gången. Rekommenderar Er helt klart att resa till Rhodos, jag har varit där 5 gånger och det kommer att bli fler! :-) |
|
||||
|
||||
Kanske har ni redan hunnit boka, men jag skulle avråda från att boka hotell utanför själva Rhodos stad. Själv skulle jag i alla fall känna mig väldigt frustrerad över att inte vara i stan och kunna strosa omkring där och ha tillgång till allt och sedan inte ha promenadavstånd till gamla stan, dit man ju vill varje dag.
Bor ni utanför och inte är så mycket för långpromenader, så kommer ni vara beroende av kommunikationer hela tiden. Det finns många bra hotell i Rhodos stad, så ni kan säkert hitta något bra även där. |
|
|||
|
|||
Vi bodde på det hotellet 2003 och bara älskade det! Det är en bit till affärer men gångavstång och sen tog vi taxi till Rhodos stad flera gånger. Ett underbart hotell med suveränt poolområde.
|
|
|