|
|
|||
|
|||
temeratur på kvällen
Bara några dagar kvar nu tills vi åker till Parga... Har börjat fundera på packningen och undrar hur varmt det är på kvällen/natten. Antar att man inte behöver såvärst mycket varmare kläder med sig?
|
|
||||
|
||||
Sv: temeratur på kvällen
Vi hade 31 grader här på Samos i förrgår kl 23.30. Igår var det bara 29 när vi gick hem strax före midnatt. Varma kläder behövs inte. I alla fall inte där vi är.
|
|
|||
|
|||
Har aldrig använt något varmare än en jeansskjorta under mina år i Parga. Har varit där flertal gånger mellan juni o september. Jeansskjortan använder jag under parasollet för att slippa bränna mig. Långbyxor eller tröja har jag aldrig ens packat.
Glömde gratta er till ett fint val, var ska ni bo? Glöm inte Sakis restaurang uppe vid borgen en bit in till höger (ifrån borgen). birgitta |
|
|||
|
|||
Jo, vi ska bo på hotell Della, tror vi har "talats vid" här tidigare i en tråd.
|
|
|||
|
|||
Såg det nu, hoppas ni får det bra på Della och Parga.
Ifall ni hyr moppe och vill äta bra o billigt så kan jag rekomendera Babis Taverna i Kiriaki, den ligger precis där den allmänna grusvägen ner till Lichnos börjar vid stora vägen. Det är en åretrunt taverna och drivs av en parga/kiriaki-familj. birgitta |
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Det skall vi absolut komma ihåg!
|
|
|