|
|
||||
|
||||
Singelträffar i Grekland?!?
En väninna till mig sa; du som älskar Grekland, du borde ju hitta en man som älskar Grekland lika mycket - så kan ni åldras där i lugn och ro
Kolla om det inte går att genomföra singelresor till någon ö, där ni som älskar samma sak så hett kan mötas!! Först var jag frågande, sedan tänkte jag - kanske någon annan tänkt likadant.... I vilket fall som helst, vad vore livet utan Grekland? Ewa |
|
||||
|
||||
Sv: Singelträffar i Grekland?!?
Ååå, vilken bra idé! Jag skulle anmäla mig direkt. Misstänker dock att kvinnoöverskottet skulle bli stort. Min erfarenhet är, att vi kvinnor är modigare och vågar pröva nya vägar. (Hukar, men vill gärna bli motbevisad!)
|
|
||||
|
||||
Åtminstone för några år sedan minns jag att jag läste någonstans om att sajten Mötesplatsen anordnade singelresor till Kreta. Har ingen aning om det har fortsatt men har för mig att jag läste att antalet platser snabbt tog slut.
|
|
||||
|
||||
Godmorgon, det var som tusan, det är nog så att det skulle funka!
Jag tänkte mig inte grekiska män, utan mer på alla vi svenska "ensamma" kvinnor och män som har denna passion tillsammans, skulle ses på någon ö i vår . Lite arrat men ändå inte. Hur är det med männen? Finns det några singlar på Kalimera, som tycker idén är kul?? E |
|
|||
|
|||
Jag känner också många singel killar i Grekland som säkert skulle vara glada att få en svensk flickvän eller fru. Frågan är bara vad deras (eventuellt) konservativa familj tycker om det.......
Jag vet flera svenska tjejer som har flyttat ner till sin stora kärlek och sedan blivit utfrysta av killens familj. För min egen del tog det lång tid innan jag blev accepterad av svärmor. Inte för att hon är rasist men "en grekisk mamma är en grekisk mamma" - och vet bäst för sin son. Idag är jag en bonus-dotter i familjen. Jag har sett en dokumentärfilm om bussresor till Grekland, till byar där kvinnorna för länge sen har flyttat till stan och det finns ett överflöd av män. Kommer inte ihåg slutet men jag tror inte att det var många av de dit-resta kvinnorna som ville byta sitt singelliv till att bli bondhustru på den grekiska landsbyggden. Speciellt med tanke på att de även skulle bli tvungna att bo tillsammans med sin blivande mans mamma..... Senast redigerad av Eirini den 2007-08-13 klockan 09:37. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
En grek över 50 är en gammal man. På Samos fanns det många jagande 50+
greker när jag var där förra sommaren. Kanske något att satsa på för intresserade. Eva |
|
||||
|
||||
Fast jag tolkar Ewas tanke inte som en kamakiresa utan som en resa för singlar som liksom kan träffa varann under resan...
Yak, se till att du är utvilad innan ni åker |
|
||||
|
||||
Såhär började det; Tänk om det finns lika många singelmän i Sverige som kvinnor som älskade Grekland. Då kunde vi träffas i Grekland och se om det fanns mer än ett intresse tillsammans............inget mer!
Jag personligen har svårt att se mig tillsammans med en grekisk man på en grekisk ö, värderingar och uppväxt skulle vara för olika. Må fint alla |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tror nog det skulle kunna bli kul... |
|
|