|
|
|||
|
|||
Vilsen pa Rohdos!
Hej allihopa.
Jag skulle behöva lite hjalp med att lokalisera mig pa Rohdos. Jag ar just nu i Turkiet men aker över fran marmaris till rohdos om 2 veckor. Mın familj befinner sig i saloniki sa jag ska aka dit ensam. Darför undrar jag om det ar nagon som har bra koll pa Rohdos, vet nagon om nagot billigt hotel eller motel?? Har inte sa jattemycket pengar att spendera. Sen undrar jag om avstandet fran hamnen dar baten anlander ar langt fran rohdos stad? Ar det okej att aka dit ensam, jag ar sa nyfiken pa stallet, eller ska man aka till kreta eller zakinthos istallet??? Manga fragor men vore jatte tacksam för lite hjalp! Mvh/ elpida |
|
|||
|
|||
Sv: Vilsen pa Rohdos!
Hej!
Rhodos är ett perfekt ställe att åka till ensam. Rhodos stad är relativt liten, här är lätt att hitta och här finns precis ALLT! Jag har aldrig känt mig rädd här, trots att jag ofta går ensam i gränderna nattetid. Det är bara några hundra meter från Mandrakihamnen in till stadskärnan, så långt att gå är det inte. Vad gäller billiga pensionat hade jag ett på lager, men den gubben har gått i pension. Jag tror att det finns bra och billiga ställen i gamla stan, men har dålig koll på dem. Tror att både Janne och Mikke har skrivit om dessa - sök i forumet får du se! Lycka till! |
|
|||
|
|||
Tjena! Ta dig till gamla stan (gångväg från hamnen) Där finns ett mysigt litet hotell som heter Kristinas rum (hon e svensk och gift med en skön grek som heter Kostas och som har världens bästa uttryck: Istället för att säga - "Jag menar allvar" så säger Kostas: "Det skojar inte"...
Håll vänster på Sokrates och fråga dig fram allt eftersom (Jag har tappat bort numret) Good luck! /D |
|
||||
|
||||
Finns inget bättre än Kristians rum. Allt du behöver veta finns på Kalimera, länk från sidan om Rhodos.
|
|
||||
|
||||
Ann-Kristin och Kostas är verkligen både gästfria och hjälpsamma, boendet är också mycket trevligt!
|
|
|||
|
|||
Tack för alla tips. Jag kommer nog leta runt lite och förhoppningsvis hitta det har kristinas rum, haller tummarna att de har plats ocksa!
Jag har inga krav pa rummet mer an att det finns en dush och att det ar hyfsat billigt, men som jag förstar det verkar det vara ganska omtyckt. Jag för höra av mig nar jag kommit fram och skriva hur det gick. Tusen tack/ Elpida |
|
|||
|
|||
hej Florida i nya stan kostade endast 25euro för en person förra året med kylskåp balkong fan i taketoch perfekt läge om det inte är gamla stan man är intresserad av.Ligger i gatan mittemot Dania til vänster.Ha de Thomas
|
|
|