|
|
|||
|
|||
Båt frågor...
Hej Hej
Nu vänder jag mig åter med massa frågor, denna gång om båtarna Önskar att få reda på vilken hamn och ivilken by/stad den hamnen ligger som båten avgår_/anländer till på dessa öar: Lefkas - Kefalonia Kefalonia -Zakynthos Uppskattar verkligen era svar, man har verkligen mycket att lära... |
|
||||
|
||||
Sv: Båt frågor...
Hej Zom! Hamnar på öarna är:
Lefkas - Kefalonia Vasiliki - Fiskardo eller Sami Kefalonia -Zakynthos Pessada - Ag. Nickolaus Hälsningar PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack för hjälpen!!!
|
|
||||
|
||||
Det finns också båtförbindelse mellan Nidri/Lefkas till Meganissi, Ithaka och Kefallonia, både färjor och utflyktsbåtar.
//PO -12 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Det gick inga båtar från Nidri till Ithaka eller Kefalonia när vi var på Lefkas i juni. Kanske går de under högsäsong.
|
|
||||
|
||||
Vi var där sista veckan i september -06 och då gick det båtar, iofs
inte enligt turlista utan som utflyktsbåtar. Stora fina båtar, Nidri Star och Ikaros mfl. ligger vid kajen mitt i stan. //PO -7 dagar.. |
|
|||
|
|||
Färjan från Vasiliki till Fiscardo går INTE via Ithaca under juli månad. Vill man till Ithaca får man åka till Nidri och ta färja.
Färjan Vasiliki - Fiscardo går ett par ggr per dag, i alla fall under sommaren. Tidtabellerna verkar skifta med säsong - avgångshamn från Lefkas likaså! |
|
||||
|
||||
Förtydligande: Med "stan" menade jag Nidri (som jag iofs skrev i tidigare inlägg)
//PO |
|
|