|
|
||||
|
||||
Historieintresserad?
Fick idag med posten ett infoblad från vår elleverantör och däri fanns en intressant aktikel om ett av slotten i närområdet. Som källa angavs www.historiesajten.se och där har jag frossat runt nu en god stund och kan inte bli riktigt mätt.
Många sajter har man ju varit inne på under årens lopp men denna tar nog priset i både lätt navigering, layout, sökord och info om allt möjligt som hänt under historiens gång - Är med andra ord jäkligt imponerad Har bl a suttit och läst om avrättningar i Malmö Slottsförsamling utförda under åren 1752-1853, Missgärningsbalken och Straffbalken, slott & herresäten, historiska personer, Sveriges regenter & deras mynt m m. Har alltid varit intresserad av historia, främst då antikens Grekland och Egypten, men även vår svenska (nordiska ) historia har många guldkorn att ösa ur //Zanét |
|
|||
|
|||
Sv: Historieintresserad?
Hej Zanét
jag blev jättenyfiken på vad som står i den där artikeln från elleverantören :-) Det är jag som står bakom historiesajten och har skrivit allt som finns där, men jag blev ju grymt nyfiken om det du skrev. Skulle du inte kunna berätta vad det står i den? skulle bli hemskt glad för detta och tack för alla de fina orden om min sajt :-) |
|
||||
|
||||
Sv: Historieintresserad?
Hej snowcat och välkommen till Kalimera
Fick ju även ett mail av dig med samma frågeställning och där har jag svarat och även gett länken till webbupplagan av elleverantörens info-blad. //Zanét |
|
|