|
|
||||
|
||||
Inställda båtar
Skrev precis om vädret på bloggen, men alla läser inte bloggen så jag skriver här också.
Vinden har ökat. Mängder med båtar är inställda. Blue Star Paros som skulle gå från Amorgos imorgon bitti är inställd. Hur det blir med Skopan är oklart, troligen stannar den i hamn. |
|
||||
|
||||
Sv: Inställda båtar
Staemmer bra!!! Santorini ser ut att ha alla faerjor instaellda hela moendagen. Dock foervantas utmaerkt vaeder tisdag tom loerdag.
Icke kallt dock. Temp ligga i intervall 22 till 26 grader dagtid, men vinden aer haerd!!! Livet leka emellertid!!! Arne och Hustrun |
|
||||
|
||||
Eftersom flera linjer inte har trafikerats sedan i fredags förmiddag kan det fortfarande finnas människor kvar på olika öar som skulle ha flugit hem i lördags eller söndags men inte kunnat ta sig till sin flygplats.
Extraflyg sätts in i de fall där charterresenärer på olika öar inte kunnat komma i tid till flygets avgång och då får förmodligen även flygstolsresenärer åka med, men alla de som har biljett med reguljärflyg måste bekosta en ny hemresebiljett själva. Jag pratade med några som inte var säkra på om de hade täckning på sitt konto för det.. Inte roligt. |
|
|||
|
|||
Det måste ha blåst upp nåt rejält då, eftersom inte ens Blue star vill gå ut. Det är klart, det är en stor båt och om det blåser som det brukar göra, ungefär tvärs viken i Katapola så kan det ju vara riskabelt. Förra sommaren tyckte jag det blåste som attan (ca 6-7 beaufort) men då gick tom skopan. Det måste blåsa bra mycket mer nu då.
Kan inte vara så roligt att missa sitt flyg pga vinden. |
|
||||
|
||||
I fredags förmiddag när det ännu bara blåste "lite" och båtarna fortfarande gick hörde jag någon prata om 8 beaufort. (Men jag har ingen aning om just de personerna visste vad de pratade om.)
Senast redigerad av Elisabet den 2007-09-24 klockan 09:17. |
|
||||
|
||||
Nu givas positiva besked!!! Froen och med i morse ska alla faerjorfungera.
Alla inbloesta resenaerer kunna nu fara fritt till sina destinationer. Vi ha nu skippat tankarna poe Sikinos och Kimolos och avse taga faerja direkt till Naxos i morgon tisdag.n Efter en vecka poe Naxos styyra vi soe kosan till Syros och stanna daer till hemresan den 8 Okt froen Athen. Arne och Hustru Birgitta PS: De stackars Apolloresenaerer vilka varit fast haer poe Santorini sedan i loerdags, de reste nyss till Naxos dit bde skulle ha anlaent redan i loerdags!!! |
|
||||
|
||||
Så gott att höra! Enligt windfinder.com blåser det "bara" 6-7 beaufort nu i området och det beräknas bli lugnare under natten till i morgon och ända ner till 3-4 i morgon kväll.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ni bor ju bra och kan äta gott men jag förstår att ni vill se något annat än Santorini så jag håller tummarna att båten går imorgon. Eva |
|
||||
|
||||
Skopelitis är inställde även idag. Däremot fick jag precis veta att Panagia Thinou ska gå Syros ikväll, via Småkykladerna, Naxos och Paros. En resa på tio timmar i normalt väder. Undrar hur lång tid det tar denna gång. Det ryktas också om att Blue Star Ferries ska gå till Naxos, Paros, Pireus från Egiali imorgon bitti
|
|
|