|
|
|||
|
|||
Skämmiga låten
På TV går ett program med Luuk,där olika kända människor pratar och får spela musikvideos.Den 5:e låten är en s.k "skämslåt".Ungefär en låt som man helt enkelt inte kan låta bli, trots att den egentligen är hemsk,töntig eller pekoral.
Mona Sahlin hade "Diggelo"... Jag har flera skämslåtar.En är "I just called to say I love you"-Stevie W. Vilken/vilka är ERA skämmiga låtar??? |
|
||||
|
||||
Sv: Skämmiga låten
Ingen sommar utan reggae....
|
|
|||
|
|||
Living next door to Alice...Smokie.
|
|
|||
|
|||
Valfritt alster bland 80-talets schlagerdängor.
|
|
|||
|
|||
"Jag vill vara din Margaretha".
|
|
||||
|
||||
"Hey there people I´m Bobby Brown"
|
|
||||
|
||||
Sex Bomb - Tom Jones
Barbro |
|
||||
|
||||
Jag har en hel skiva med Britney Spears. Det ÄR pinsamt!!!
Annars finns det många låtar jag lyssnat på genom tiderna som jag tycker är urdåliga nu - men då tyckte jag ju att de var bra. Så därför har jag nog inte vett att skämmas för dem. Ex Carola, Herreys och Lilli & Sussie. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Vad sägs om Modern Talking? Brother Loui??
Om man dammar av min skivsamling, hittar man den där i alla fall! |
|
||||
|
||||
Några "skämmiga" album i min skivsamling:
Systrarna Graaf, Aqua och Nordman.. Måste börja rensa ut lite //Stina |
|
||||
|
||||
Citat:
Varför rensa?! Det är väl härligt att spela gamla skivor när andan faller på... Och alla minnen som dyker upp... Jag älskar mina "gamlingar"! Och skämmisar - nä, det har jag inte några. Däremot gamla skivor som kan vara mindre bra - idag. Då det begav sig tyckte jag att de var jättebra eftersom jag köpt skivorna. Det är ju smaken som ändrar sig - med åldern oftast. Om inte annat kan man ju ha väldigt kul till låtarna eftersom "alla" kan dem... Hälsn Eva |
|
||||
|
||||
Lyssna just på webradion, stockholms rockklassiker, mkt 80 tal...
en annan dammig LP man lyssnat mkt på, under 80 talet, är Trance Dance. Lustigt nog hörde jag ett program på radion, om dem i somras, vad de gjorde nu..... |
|
|