|
|
||||
|
||||
Inget för Maria Johansson?
Hur mycket publiceras på nätet? Har du provat att "googla" dig själv?
Provade det för ett tag sedan och även nu, mest för att se vad som "läcker ut" från Facebook. En del hittar jättemycket, andra ingenting. Det som finns om mig är Kalimera eller arbetsrelaterat, från mitt "facebookande" syns inte ett spår... Har du inte ett helt unikt namn, sätt "för efternamn", då får du bara exakta träffar // Helén Senast redigerad av Hellen den 2007-11-19 klockan 19:22. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Sv: Inget för Maria Johansson?
Jag googlar på mig själv ganska ofta för att ha någorlunda koll på vad som kommer fram om det till äventyrs skulle intressera någon annan att läsa om mig. Jobb, föreningar och en del andra engagemang hittar man, men inget från några forum eller sociala sajter.
|
|
||||
|
||||
Jag hittade inte heller något från Kalimera nu. Men jag har gjort det tidigare, troligtvis finns det inte med nu eftersom jag inte har mitt namn i min profil.
// Helén |
|
||||
|
||||
Om man söker på något grekiskt får man ofta träffar på Kalimera med inlägg från forumet, men aldrig om man söker på sitt namn. Om man inte har sitt för- och efternamn som användarnamn förståss. Detsamma gäller i ett annat forum som jag brukar läsa.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Förutom det man hittar genom att googla så kan man väldigt lätt hitta personuppgifter om alla personer över 17 år (som inte har skyddad id) på ett flertal sajter. Kolla till exempel www.birthday.se och www.ratsit.se
|
|
|