Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-07, 18:50
twiggy twiggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Båt till Milos

Jag undrar om det finns någon båt som går till Milos från Naxos?
Hur lång tid tar det i så fall,kan man åka hem samma dag?
Twiggy
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 19:52
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båt till Milos

Hei.

det går visst båt, men tror ikke hver dag og dessuten tar den maaange timer hver vei..., altså ingen ide å dra dit på dagstur!

Paros egner seg bedre..., dit går det båt flere ganger om dagen og overfarten er ikke for lang.

Ønsker dere en annen avstikker så kan dere jo ta en dagstur m. overnatting til Koufonissi..., Pakk bare med litt badetøy, toalettsaker, penger og kamera... Herlig sted å ta med små barn på...
Det går jo altids ann og gjøre til Anti Paros også om dere reiser med en tidlig båt fra Naxos.. Fergen til Anti Paros går fra (nesten)samme sted som fergen fra Naxos anløper Paros.

Ser ut som dere egentlig er klar for en øyhoppetur i stedet for en chartertur..

Kan bli en god del rimligere om man velger forholdsvis enkle bosteder, og mange fler opplevelser..

Ia

Ia
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 20:03
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Det går knappt 2 båtar/dag från Milos till Naxos i lågsäsong. Men det beror på när ni åker. Själv skulle jag inte våga ge mig ut på ett sådant äventyr. Det finns dagsutflykter från Naxos till bl.a. Amorgos, Koufoniss, Iraklia, Paros, Santorini, Mykonos och Delos.
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 21:02

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Det går knappt 2 båtar/dag från Milos till Naxos i lågsäsong. Men det beror på när ni åker. Själv skulle jag inte våga ge mig ut på ett sådant äventyr. Det finns dagsutflykter från Naxos till bl.a. Amorgos, Koufoniss, Iraklia, Paros, Santorini, Mykonos och Delos.
Att jag funderade på Milos var för jag har en före detta arbetskamrat som bor där,har inte träffat henne sedan i början på 80-talet.
Men det får nog bli en annan gång. Twiggy
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 20:58

Kanske det får bli öluffning nästa gång,men i sommar blir det Naxos det är redan bokat och klart.När är det bäst att öluffa? Är det bäst att starta i Pireus? Blir det verkligen billigare än charter? Twiggy

Senast redigerad av Kalimera den 2008-01-08 klockan 07:38. Anledning: Lång citering
Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 16:50
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av twiggy Visa inlägg
Är det bäst att starta i Pireus?
Smaksak. Föredrar man att avsluta resan på en ö med mindre flygplats och betala lite mer eller avsluta i storstan och få det lite billigare. Sen beror det ju på vilka öar man tänkt att besöka.
Citat:
Blir det verkligen billigare än charter?
Inte alltid. klarar mig med ganska enkel rumsstandard, ca. 2 "stjärnor", och då blir det oftast billigare. Om man ska jämför vår resa i somras, med en som vi gjorde 2005 till Gran Canaria (samma tidpunkt) med charter så skiljer det 4000:- i rums- och flygkostnader. Men då var det "lyxhotel" om man nu kan kalla det så. Sunving Resort. Supermarket och allt i samma byggnad som hotellet... flera rest. mm. Men det är också bra mycket trevligare att få planera allt själv och inte alls svårare - tyckte vi.
Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 17:02
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av twiggy Visa inlägg
Kanske det får bli öluffning nästa gång,men i sommar blir det Naxos det är redan bokat och klart.När är det bäst att öluffa? Är det bäst att starta i Pireus? Blir det verkligen billigare än charter? Twiggy
Finner man billige biletter til f.eks. Athen og ikke er ute etter lux-steder så blir det som regel billigere (om man ikke bestiller charter i veldig lavseson..)

Min datter og 2 venniner reiser 17 juni til Skiathos for 14 dager, alle tre på samme rom på Hotel Rene. (ok sted m. baseng) Pris 6500.- pr. pers

De hadde mulighet til å få flybiletter T/R Athen for 2ooo.- , Jeg mailet Rene (som de har bestilt) for å sjekke pris på rom og fikk tilbud på 50-52 E pr. døgn. Delt på tre

Reise T/r Athen skiathos max 5-600.-

Altså kommer akkurat samme turen og hotel på egenhånd på i ca. 4500.- isteden for å betale ving 6500.-

Men en av jentene ville absolutt ta charter..

Man kunne også fått billigere overnatting enn dette om man reiste på skikkelig budsjett...

Men hovedgrunnen min til å reise slik er rett og slett for å kunne besøke flere steder/øyer på samme ferie, for da samme, eller litt billigere pris
Det går jo litt sport i å gjøre det rimlig (men bra)

Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-01-08 klockan 17:30.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.