|
|
|||
|
|||
Färjepris
Planerar våran öluff i sommar som startar med bröllop i Aten .Kan berätta att denna sida varit min bibel de sista veckorna TACK,,,,,
rutten vi tänkt oss: två dagar i Aten sen Naxos,,Amorgos och sen???? något förslag? vi hade tänkt Antiparos men läste här att det blev krångligt kan berätta att vi är en familj på fem (jag 35,min blivande 37,elin 15,jesper 10,clara,9) vi ska stanna i 18 dagar.och vad är supereconomy biljett? finns på bluestar. |
|
||||
|
||||
Sv: Färjepris
Hei
Det er ikke noe problem å få med dere Anti Paros etter Amorgos, men litt båt blir det jo.. Blue Star seiler fra Amorgos flere ganger i uken til Paros ca. 4 timer, etter på hopper dere på fergen videre (samme kaiområde) til Anti Paros, husker ikke hvor lang tid den båten tok, men ikke mer enn ca.45-60 min tror jeg. Men hadde jeg vært dere så hadde jeg heller startet med Amorgos! Siden tar dere Naxos og så Anti Paros og til slutt Paros (Naoussa). Liten og stor øy annenhvergang... Antar at dere skal hjem fra Athen..? Da går det nattferge fra Paros hver kveld som er i Athen i 6-7 tiden om morgenen (iallefall har det hver slik før..) Jeg ville heller ha spart de to Athen.dagen til slutten av ferien da det alltid er lurt å beregne en natt ekstra på den øya dere skal reise hjem ifra, dette i tilfelle Meltevinen... Jeg og mine barn reiste Santorini (en natt)- Naxos, koufonissi, anti paros (om Paros) - Paros (naoussa) og hjem fra Athen... For 4 år siden Hadde 21 dager og vi hadde en kjempeferie.. Ia Ia Senast redigerad av Ia den 2008-01-29 klockan 14:07. |
|
||||
|
||||
Precis som Ia skriver så är det bättre att börja med Amorgos och ta Aten på slutet. Inte heller jag kan se något större problem med att åka till Antiparos, efter Amorgos tar ni Naxos och sedan går det många båtar till Paros och därifrån går det båtar till Antiparos hela tiden utom på natten. Finns det sedan tid för en ö till så kan ni ju avsluta med Paros men samtidigt så kan det räcka med dessa öar då man från Antiparos kan göra utflykter till Paros.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Supereconomy är superbilliga biljetter (10 euro) som dock inte kan förbeställas via nät om jag fattat rätt....Vi har inte lyckats i alla fall. De måste köpas på plats..Det finns några till var avgång.
Det finns en annan tråd om dessa biljetter som någon duktig moderator säkert hittar och kan länka till .... GRATTIS till bröllop och val av resa! Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för responsen!!! vi vigs den 9 juni av svenska kyrkan i Aten och stannar därför 2 dagar..vi kommer att åka en dag tidigare till aten på hemvägen ochså för att vara centrum av aten ,svenska kyrkan ligger utanför i ett område som heter kastella ,vi kommer hyra lägenhet av dom där. mvh clarafina
|
|
|||
|
|||
Förra året bokade jag "super-economy-ticket" på nätet ( Blue Star Ferries ) ! Gjorde det i "typ" mars månad. I år är dessa biljetter "so far" inte utlagda. Maila rederiet och fråga annars vet ja ! Är man flera så blir det ju ganska mycket pengar.
|
|
|||
|
|||
Vad fick du betala för dom? vi är fem personer så alla kronor som kan sparas är bra
mvh Ulrika |
|
||||
|
||||
mener jeg har lest et sted at superøkonomi-bilettene koster 10 E. stykke... men om man bestiller hjemenifra (noe man bør for å få tak på dem..) så kommer et lite gebyr i tilegg. Så kanskje 15 E. tilsammen vil jeg tro? Vanligvis tror jeg de koster 25-30 E
Ia |
|
||||
|
||||
( Det sto jo tidligere her i samme lenken så jeg når jeg begynte å bla meg tilbake...)
|
|
|||
|
|||
Det finns en tråd om Super Economy-biljetterna som bl a jag skrivit i tidigare. Den heter bara Super Economy och finns här under Resa runt i Grekland.
Vi köpte dessa billiga biljetter för fem personer och fick betala 10 € per person. 50 € fr Pireus till Santorini och 50 € tilbaka igen. Till detta kom en avgift på 15 € för rekommenderat brev hem i brevlådan med våra biljetter. Det tog ca en vecka innan biljetterna kom. Vi blev mycket trevligt bemötta av den grekiska resebyrån och kommer att handla via dem i fortsättningen. Då kan vi ju vara säkra på att få biljetter och att det inte är fullbokat på den båt vi vill åka med. Jag tycker inte att 115 € är dyrt för våra biljetter och inte ett tillägg på 15 € är för oss helt ok. Det tillägget gäller ju oavsett hur många biljetter man än köper. Hälsar Kicki |
|
|||
|
|||
Citat:
Hej! Jag och min familj är också i planeringsstadiet för öluff med start i Athen den 22/6- 2/7. Vi har två barn med oss som är 6 och 11 år. Vet du eller någon annan om barnen betalar samma pris på färjorna som en vuxen? En fråga till är om det är svårt att få tag i billiga biljetter på plats eller är det smartast att beställa innan? Vi vet inte än riktigt var vi ska åka först. Hälsningar Marie |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Lyka till med planeringen, det finns (för) mycket att välja på // Helén |
|
||||
|
||||
Nu har även jag båtbiljetterna i min hand, beställde i söndags, fyra dagar för att få hit dem. Det känns som om resan kom närmare....
// Helén |
|
||||
|
||||
Enligt rederiet kommer det vara möjligt att boka samt se nya tidtabeller på nätet from slutet av April
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Trodde det var det men nu när jag läste mailet jag fick såg jag att de hette "skoutelis travel", tror de är ombud för olika färjelinjer. Har varit i kontakt med lite olika bolag sista tiden och de flesta har sagt Mars-April vilket kan ju kan betyda lite av varje.
|
|
||||
|
||||
Nu såg jag på deras hemsida att de säljer biljetter till alla bolag bla Blue star ferries. De svarade nästan direkt när jag mailade så det kan vara värt att konatkta de för frågor.
|
|
|||
|
|||
Har bokat båtbiljetter med de rekommendationerna som getts tidigare i denna tråd(Paleologos) fyllde i domensitic form och skrev i "comments" att jag endast önskade super economic biljetter,,fick biljetterna med rekommenderat brev efter en vecka TOPPEN!!! en resa till amorgos och hem från Paros och det gick på sammanlagt 1067kr vi är fem i familjen mvh ulrika
|
|
|||
|
|||
Jeg bestillte super economy. 10 euro pr pers.Kunne ikke gjøre det direkte på blue star ferries.De er ikke lagt ut der enda. men via www.greekferries.gr kunne det gjøres nå. Men booking gebyret er 15 euro, og hjemsendelse i post er 17 euro. men det koster uansett 10 euro å hente de ut i havnen i følge websiden. Slik at det man må ut med er 17 euro for å få de hjem i posten.
mvh christer |
|
||||
|
||||
Citat:
15 euro inkludert porto Kari |
|
|