|
|
||||
|
||||
Vågar man boka Olympic Airlines ?
Vi har flygstol t o r Malmö-Preveza i sommar, och har tänkt att besöka Zakinthos, Kefalonia och Lefkas. Då tyckte jag det skulle vara bäst att börja på Zakinthos, och har hittat flyg några timmar efter landning med Olympic för 35 euro/person + 4 i avg/skatt. Det blir ju lätt dyrare med bussar o båtar tvärs över öarna, för att inte tala om tiden ........
Travellink har samma flyg för 485 sek/person, betydligt dyrare, men frågan är om det inkluderar ngn form av garanti, som inte flygbolaget har . Det var ju typiskt att det var just Olympic, när jag har läst här på forumet om att de är på fallrepet. Aegean airlines har inget flyg till/från dessa flygplatser. Ska man våga boka o betala . Vad tror ni?? Abi |
|
||||
|
||||
Sv: Vågar man boka Olympic Airlines ?
Det här med att Olympic skulle vara på fallrepet.....
Någon som vet om det verkligen finns nån grund för det ryktet ? Jag hade för mig att detta bolag delvis ägs av Grekiska staten, vilket skulle borga för mindre risk för konkurs, men jag kanske har fel ?? Senast redigerad av laero den 2008-02-26 klockan 23:12. |
|
|||
|
|||
Hej,
Olympic är och har varit på fallrepet ganska länge. Om dom klarar att överleva 2008 är tveksam. Att Olympic få pengar från den grekiska staten har skapat problem för detta strider mot gällande EU lag, så Olypic skall betala vite till EU. Dessa pengar finns inte. Linjerna som idag flygs av Olympic kommer med stor sanolikhet finns kvar under annan regi, en del kommer att flygas av Aegean en del av nya regionala flygbolag. Det man kan göra: Undvik (om möjligt) att boka med Olympic. Om man har bokat med Olympic, hoppas att dom finns kvar till efter sommaren. Sedan är det ju inte mycket pengar soom du skulle förlora i ditt fall, €39/person.. /Nioc |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Jag trodde tidigare, i en annan tråd, att ett annat bolag, mitt förslag var KLM, skulle ta över Olympic. Men det jag läst i Grekiska tidningar senare så finns det tydligen privata finansiärer som är beredda att köpa bolaget och köra det som enbart inrikes. Det kanske blir budgivning? Det KAN ju vara Aegean eller något annat bolag. Linjer till Athen är trots allt väldigt intressanta! Så vi får se... Citat:
Samtidigt håller jag med Nico om att Olympic troligtvis kommer att säljas i år. Och som han också säger är det inga stora pengar ni förlorar om ni bokar och det inte skulle fungera. Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Tack för alla svar, det känns allt lite bättre nu, lite får man väl chansa .
Abi |
|
|||
|
|||
Hej! Jag följer med intresse denna diskussion.
Vi har bokat med Olympic på linjen mellan Zakynthos till Athen. Har sedan ett plan att passa till Göteborg. Tanken som jag har är vad händer OM det blir inställt? För det första så bör man ju få reda på det iallafall några dagar innan hemresa? Men hur tar man sig då till Athen? Skriv gärna tips!!! Själv tänker jag att man kan ta sig till Preveza och flyga därifrån eller om ryktet stämmer att Aegean kommer få nya rutter från kefalonia- athen... Pengarna man förlorar struntar jag , huvudsaken är att man kommer hem igen...( eller å andra sidan..kanske inte *smile* ) Mvh Zom |
|
||||
|
||||
XX
|
|
|||
|
|||
...
|
|
||||
|
||||
O.T.
Betyder vad? Något kodspråk i forumet? // Helén |
|
|||
|
|||
Heeej! Jo...jag tänkta fråga exakt samma fråga till Arne, vad det svaret betydde, men ångrade mig för jag blev tveksam om det skulle uppfattas som jag var otrevlig...när jag sedan skulle ta bort det var jag tvugen att skriva något. Och det blev tre prickar... Du hade bara mer "mod" än mig... Ha en bra dag !! |
|
||||
|
||||
och jag som började fundera på vad O.T. betydde, men googling gav mig svaret Off Topic, vilket även detta inlägg ska räknas som...
/NW |
|
||||
|
||||
[
Citat:
Det går bussar från Aten dagligen till Zakynthos. ZAKINTHOS ROUTE: 06.30, 08.15, 12.15, 16.45 RETURN: 05.00, 07.30, 10.00, 14.15, 19.00 TELEPHONE: 210 5129432 FARES O/W IN EURO: 16,70 + ferry 4,70 DURATION OF THE TRIP: 6 hrs[/CENTER] / Tom Senast redigerad av Tom den 2008-02-28 klockan 09:19. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Då borde det ju finnas buss från Preveza till Zakinthos också, det kan ju vara ett alternativ. Abi |
|
||||
|
||||
Nu har jag vågat . Det är otroligt smidigt, bara att fylla i ett formulär, klicka på OK och så får man biljetter med e-post. Nu får vi bara hoppas att flyget går också .
|
|
|